|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
به گفته مقام‌های فرانسوی، روسیه به فرانسه اطمینان داده است که تمام تاییدیه‌های لازم از دولت اسد گرفته شده تا این محموله از شمال به غوطه شرقی برسد.
به گفته مقام‌های فرانسوی، ۵۰ تن کمک‌ پزشکی فرانسه وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه در غوطه شرقی شده است که با موافقت روسیه با تسهیل انتقال این کمک‌ها انجام شد و امید به ارسال کمک‌های امدادی در آینده را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع دیپلماتیک فرانسه گفت: این عملیات اهمیت چشمگیری دارد زیرا نشان دهنده تمایل روس‌ها به همکاری با ما در این حوزه مهم است. این منطقه به شدت نیازمند دریافت کمک‌هاست.

اعلامیه مشترک فرانسه-روسیه هم این توافق را تایید می‌کند. نیروهای حامی دولت سوریه ماه آوریل این منطقه در غوطه شرقی را مجددا از شورشیان پس گرفتند.

از ماه آوریل کمک‌های اندکی وارد غوطه شرقی که حدود ۵۰۰ هزار تن سکنه دارد، شده است. این در حالی است که دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اوایل ژوئیه موفق شد تا غذا و کمک‌های دیگری برای حدود ۲۵ هزار تن از این مردم ارسال کند. این محموله‌ها با کمک صلیب سرخ سوریه توزیع می‌شود.

به گفته مقام‌های فرانسوی، روسیه به فرانسه اطمینان داده است که تمام تاییدیه‌های لازم از دولت اسد گرفته شده تا این محموله از شمال به غوطه شرقی برسد.

به گفته یک منبع، این اولین باری است که یک کشور غربی با کمک روسیه به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کمک ارسال می‌کند.

روابط دیپلماتیک فرانسه با دمشق در سال ۲۰۱۱ قطع شد. هدف از ارسال محموله فرانسه کمک به ۵۰۰ زخمی وخیم و ۱۵ هزار بیمار دیگر اعلام شد. مقام‌های فرانسوی این محموله را که ارزش آن حدود ۴۰۰ هزار یورو (۴۶۹ هزار دلار) است و بخشی از تعهد ۵۰ میلیون یورویی پاریس محسوب می‌شود و تاکنون عمدتا در منطقه رقه در شمال شرقی سوریه استفاده شده، همراهی نکردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین