|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
حاج رسولیها ورودی آب به سدها را در سال آبی جاری در کشور 25 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب دانست و افزود: این عدد پائین حکایت از کاهش بارندگی‌ها در 9 ماهه سال آبی جاری را دارد.
 مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پنج استان کشور در خط بحران کمبود منابع آب قرار دارند که کاهش بارندگی آنها به 70 تا 80 درصد رسیده است.


محمد حاج رسولیها در گفتگو با ایسنا،  اظهار کرد: در کشور میزان بارش در سال آبی جاری به 167میلیمتر رسیده که نسبت به متوسط درازمدت 30 درصد کمتر بوده است.


وی به شرایط خاص امسال و پراکنش بسیار متفاوت جغرافیای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج استان کشور وضعیت بحرانی را از نظر ذخایر منابع آب داریم که کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و خوزستان از جمله آنها هستند.


مشاور وزیر نیرو گفت: در این استان‌ها کاهش بارندگی‌ها 70 تا 80 درصد نسبت به متوسط دراز مدت بوده به طوری که ورودی آب به سدها در کشور نیز 34 درصد کمتر شده است.


حاج رسولیها ورودی آب به سدها را در سال آبی جاری در کشور 25 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب دانست و افزود: این عدد پائین حکایت از کاهش بارندگی‌ها در 9 ماهه سال آبی جاری را دارد.


وی تصریح کرد: به رغم این شرایط ما با یک مدیریت سعی داریم تا با اولویت تامین آب شرب را از این سدها به گونه‌ای به پیش بریم تا مشکلات و نارسائی‌ها به حداقل برسد.


مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: جز دو یا سه سد که با وضعیت نادر و متفاوت از سال‌های گذشته قرار دارند ما تلاش می‌کنیم با دقت و مدیریت مناسب تامین آب شرب را به گونه‌ای انجام دهیم تا مردم در تابستان با چالشی روبرو نشوند.


حاج رسولیها ورودی برخی از سدها را در سالجاری در حد بسیار پائین و حتی کمتر از یک میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: در حالی که سال گذشته ورودی این سدها 110 میلیون مترمکعب بود در سال زراعی جاری این ورودی در برخی از سدهای استان هرمزگان به کمتر از یک میلیون مترمکعب رسیده است.


وی ادامه داد: از هموطنان انتظار داریم در این شرایط حساس که با محدودیت منابع آب روبرو هستیم در صرفه‌جوئی و بهینه مصرف خود به ویژه در مصرف آب شرب دقت و توجه بیشتری داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین