|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: 100 پایگاه هلال احمر شامل 50 پایگاه ثابت و 50 چادر سیار به منظور دریافت کمک های نوع دوستانه و مردمی کردستانی ها به آوارگان شمال عراق در سطح این استان دایر شده است.
حسن خدابنده لو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج گفت: جمعیت هلال احمر کردستان روز گذشته موفق به کسب مجوز جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به آوارگان بی پناه عراقی شد.

وی افزود: در همین راستا این نهاد از امروز به مدت سه روز آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم است.

وی با اشاره به جنایت های گروهک تروریستی داعش علیه ملت مظلوم عراق گفت: این گروهک تروریستی به هیچ یک از اصول اخلاقی، شرعی، عرفی و انسانی پایبند نیست و با اعمال رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی در حق ملت عراق ستم می کند.

خدابنده لو در ادامه خواستار کمک های بشر دوستانه و مردمی کردستان به منظور تسکین آلام و رنج های مردم عراق شد.

به گفته وی مردم نیکوکار استان می توانند کمک های غیرنقدی خود را به پایگاه ها و چادرهای هلال احمر تحویل دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اقلام مورد نیاز و ضروری آوارگان عراقی را اقلام خوراکی مانند آب معدنی، کنسرو، چای، قند، دارو، پتو و سایر کالاهای ضروری عنوان کرد و گفت: مردم نوع دوست استان می توانند کمک های غیر نقدی خود را به پایگاه های مستقر در سطح شهر تحویل دهند.

وی افزود: مردم خیر کردستانی می توانند کمک های نقدی خود را هم به شماره حساب 4978644448 بانک ملت شعبه هجرت تهران واریز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان نقش و رسالت خطیر رسانه ها را در دفاع از مردم بی پناه مظلوم عراق مهم ارزیابی کرد و گفت: خبرنگاران با قلم خود افکار عمومی جهان را به دفاع از مظلومان ترغیب و تشویق می کنند.

خدابنده لو اظهار کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی از رویداهای جهان، معضلات و مشکلات کشورهای مختلف را در جهان کنونی بازتاب و انعکاس می دهند.

جمعیت هلال احمر یک سازمان مردمی با وجه بین المللی است، در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی در اقصی نقاط جهان بدون توجه به رنگ، نژاد، ملیت، مذهب و زبان به امداد و نجات حادثه دیدگان، بی خانمان و مظلومان می شتابد.

به دلیل حمله داعش به شمال عراق، حدود دو میلیون نفر از ساکنان این منطقه آواره شده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین