|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
با تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تاکید بند 20 ماده 7 این قانون بر تقویت جایزه ملی کیفیت ایران؛از این پس سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع رسمی جایزه کیفیت در کشور است.
 دومین نشست آموزشی-مشورتی رابطین ارزیابی ملی کیفیت استانها با رویکرد ارزیابی ملی کیفیت مدارس با همکاری  معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش  و معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران 26 تا 27 تیر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید
به نقل از دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد، افتتاحیه نشست با حضور مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت ، عظیم محبی، رئیس شورای علمی و پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی و رئیس کارگروه تخصصی جایزه تعالی مدیریت مدرسه، زهرا مؤمن کیا، کارشناس مسئول  دفتر آموزش متوسطه و دبیر کارگروه تخصصی جایزه تعالی مدیریت مدرسه، پرویز درویش، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات و رابطین ارزیابی ملی کیفیت ادارات کل استانی آغاز شد.

بیات به اهمیت کیفیت در تمامی سطوح زندگی اشاره کرد و گفت: در مدل تعالی مدیریت مدرسه  در سطح بین المللی برای دست یافتن به ارتقای کیفیت از یک سری مدل ها  و نظامات استفاده می شود.

معاون ارزیابی کیفیت افزود: تدوین مدل تعالی مدیریت مدرسه با همکاری دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات جایزه تعالی مدیریت مدرسه شکل گرفته که در آینده  شاهد به ثمر نشستن  آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کیفیت باید در مسیر تعالی باشد تصریح کرد: در چرخه کیفیت  باید اقدامات اصلاحی  صورت پذیرد و دائما سیستم در حال بهبود باشدکه خوشبختانه این موضوع در نظام آموزش و پرورش  در حال شکل گیری است.

بیات  تغییر و پیشرفت در مسایل اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نخستین ابزار برای رشد کیفی جایزه تعالی مدیریت مدرسه ، توجه به استانداردها است.

پرویز درویش در این نشست  با بیان اینکه  اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته با تکیه بر مصوبات شورای عالی استاندارد بوده گفت: با تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تاکید  بند 20  ماده 7  این قانون  بر تقویت جایزه ملی کیفیت ایران؛از این پس سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع رسمی جایزه کیفیت در کشور است.

 وی  از وزارت آموزش و پرورش برای توجه مجدانه به مقوله کیفیت و اتخاذ رویکرد نوین در این حوزه  تقدیر و تشکر کرد.

عظیم محبی، رئیس شورای علمی و پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی و رئیس کارگروه تخصصی جایزه تعالی مدیریت مدرسه، با اشاره به مدل تعالی مدیریت مدرسه گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه ای که مدارس در ساختار وزارت آموزش و پرورش دارند این بخش مهمترین و کلیدی ترین بخش از این ساختار است که تمام ارکان آموزش و پرورش در خدمت این رکن اساسی می باشد.

وی با بیان اینکه کیفیت در مدرسه به معنای کیفیت در برون داد مدرسه است تاکید کرد: امروزه کیفیت در کاربست رویکردهای علمی و اتخاذ چرخش های تحول آفرین در مباحث تربیتی و پرورشی تعریف می شود.

گفتنی است، در سال گذشته 12 هزار و 133  مدرسه در سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند که 450 مدرسه حائز شرایط ورود به ارزیابی ملی کیفیت  شدند که پس از بررسی ها و ارزیابی های مشترک انجام شده 134 مدرسه موفق به اخذ گواهینامه اهتمام به کیفیت شدند.

همچنین در سال 1397 ، 20 هزار مدرسه در مرحله استانی ارزیابی شده اند که به زودی باکمک رابطین ملی ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و دبیرخانه جایزه ملی کیفیت وارد فاز ارزیابی می شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین