|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
رییس انجمن جنگلبانی کشور با بیان اینکه وضعیت زیست محیطی کشور نامناسب است، گفت: 93 درصد کشور خشک و نیمه خشک است.
  رییس انجمن جنگلبانی کشور با بیان اینکه وضعیت زیست محیطی کشور نامناسب است، گفت: 93 درصد کشور خشک و نیمه خشک است.

به گزارش ایرنا هادی کیادلیری در همایش ملی ' جنگل های ایران، پژوهش و توسعه' که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: دیگر فرصتی برای حفاظت از جنگل ها نیست و مسوولان امر باید وارد فاز سالم سازی شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از رودخانه های کشور خشک و آب های زیر زمینی در اثر مدیریت ناصحیح تخلیه شده، بیان کرد: بسیاری از رودخانه های دائمی کشور نیز فصلی شده است.
رییس انجمن جنگلبانی کشور با بیان اینکه کارشناسان نسبت به مسایل زیست محیطی بی تفاوت هستند، افزود: واهمه آنان از بیان حقایق زیست محیطی نوعی اخذ رشوه محسوب می شود و با رشوه گرفتن هم کار به جایی نمی رسد.
وی با انتقاد از وارد نشدن برخی از بخش های اجرایی به عرصه حل علمی مشکلات زیست محیطی، اضافه کرد: نباید احساس شود که سازمان های دولتی رغبتی برای فعالیت های علمی و تخصصی ندارند.
وی با بیان اینکه کشورهای خارجی مقالات صاحب نظران ایرانی را بررسی و آنها را به کار می گیرند ولی در داخل توجهی به این مقالات نمی شود، افزود: سازمان های دولتی و بخش اجرایی کشور باید چراغ به دست به دنبال کارشناسان متخصص باشند و حل مشکلات از روش های علمی را در دستور کار قرار دهند.
کیا دلیری با تاکید بر اینکه پژوهش و مقالات دانشگاهی باید کاربردی باشد، گفت: دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور باید آستین بالا بزنند.
وی با انتقاد از اینکه هنوز مفهوم درستی از توسعه در کشور وجود ندارد، گفت: توسعه یافتگی بی قاعده گریبانگیر کشور شده است؛ کدام کشور توسعه یافته ای وجود دارد که نسبت به موضوعات زیست محیطی خود بی تفاوت باشد؟ ایجاد جاده بدون احداث سرویس بهداشتی برای توسعه گردشگری به معنای توسعه بی قاعده در کشور است.
رییس انجمن جنگلبانی کشور با اشاره به بازار کار نامناسب رشته های دانشگاهی جنگلبانی نیز گفت: وقتی در یک سازمان به جای بهره مندی از افراد متخصص از نیروهای غیرمرتبط استفاده شود؛ وضعیت آنگونه می شود که هم اکنون همه بر آن واقف هستند.
رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون 302 دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حال تحصیل در این دانشکده هستند، افزود: تربیت نیروی انسانی کارآمد و گسترش پژوهش های کاربردی از اهداف و سیاست های دانشگاه در این دانشکده است.
به گزارش ایرنا، این همایش 2 روزه در محورهای جنگل کاری، بیومتری جنگل، مهندسی جنگل، اقتصاد و سیاست جنگل، اکولوژی و جنگل شناسی، حمایت و حفاظت جنگل، ژنتیک جنگل، جنگلداری و مدیریت جنگل، کاربرد سامانه اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در جنگلداری امروزدر دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین