|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
یک‌نهاد نظارتی انگلیس در گزارشی فاش کرد که پلیس لندن ده‌ها هزار جرم مرتبط با خشونت در این شهر را ثبت نمی‌کند.
 یک‌نهاد نظارتی انگلیس در گزارشی فاش کرد که پلیس لندن ده‌ها هزار جرم مرتبط با خشونت در این شهر را ثبت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس همچنین اعلام کرد که 10 درصد جرائم اشتباه و بسیاری ناقص ثبت می‌شوند.

بر اساس این گزارش، مشکل آنجاست که پاسخگوی پلیس گزارش اولیه را از طریق تلفن ثبت کرده اما ماموری که به محل حادثه اعزام می‌شود گزارش را تکمیل نمی‌کند.

«مت پر» از اعضای ارشد دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس دراین‌باره گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اذیت و آزارهای سطح پایین و ایجاد بی‌نظمی عمومی به ثبت نمی‌رسد. ضمن آنکه در پرونده‌های پیچیده که جرائم متعددی رخ می‌دهد، تمام ابعاد حادثه منعکس نمی‌شود.

دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس داده‌های آماری پلیس از یکم ژوئن (11 خرداد) تا 30 نوامبر (9 آذر) سال گذشته را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که بیش از 9 هزار و 400 فقره جرم معادل 18.8 درصد کل جرائم صورت گرفته ثبت و ضبط نشده است.
متروپلیتین پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تدابیری را برای افزایش دقت در ثبت و ضبط جرائم ترتیب داده و تلاش خواهد کرد تا این وضعیت را بهبود بخشد. این نهاد امنیتی برخلاف گزارش دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس مدعی شد که بسیاری از جرائم ازآن‌جهت ثبت‌نشده که منجر به جراحت و درگیری فیزیکی نشده است.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور به دنبال داشته است.

تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که جرم و جنایت در سراسر انگلیس و ولز دریک سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است. این گزارش حاکی از آن است که بیش از 40 هزار فقره حمله با سلاح سرد در سال 2017 به ثبت رسیده است. همچنین 6 هزار و 600 حمله مسلحانه صورت گرفته که این میزان با افزایش 11 درصدی روبرو بوده است .
هرچند دولت لندن ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما دفتر آمار ملی انگلیس می‌گوید که تغییرات یادشده تاثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.

نشریه ساندی تایمز فروردین گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.
کارشناسان انگلیسی معتقدند که رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود. بااین‌حال دولت محافظه‌کار انگلیس از سال 2010 به این‌طرف بودجه پلیس این کشور را میلیون‌ها پوند کاهش داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین