|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۲۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
این حمله بزرگ در حالی اواخر روز شنبه انجام شد که ۲۴ ساعت قبل از آن شبه‌نظامیان بوکوحرام در ایالت بورنو یک کاروان نظامی ارتش نیجریه را مورد حمله قرار دادند.
 منابع امنیتی در نیجریه اعلام کردند، شبه‌نظامیان بوکوحرام در دومین حمله بزرگ خود به نظامیان ارتش این کشور در عرض ۴۸ ساعت یک پایگاه نظامی را در منطقه‌ای دور افتاده در شمال شرق نیجریه تصرف کردند و صدها سرباز نیجریه‌ای نیز مفقود هستند.

 یک منبع نظامی به خبرگزاری فرانسه گفت، شبه‌نظامیان بوکوحرام اقدام به حمله به یک پایگاهی در ایالت "یوبه" که بیش از ۷۰۰ سرباز در آن مستقر بودند، کردند و درگیری در این پایگاه چندین ساعت ادامه پیدا کرد.

این ایالت جایی است که آنها اوایل سال جاری میلادی در آن اقدام به ربودن بالغ بر ۱۰۰ دختر دانش‌آموز از یک مدرسه کردند.

این حمله بزرگ در حالی اواخر روز شنبه انجام شد که ۲۴ ساعت قبل از آن شبه‌نظامیان بوکوحرام در ایالت بورنو یک کاروان نظامی ارتش نیجریه را مورد حمله قرار دادند.

گفته شده که در پی حمله به این پایگاه ارتش نیجریه تنها کمتر از ۱۰۰ سرباز موفق به عقب‌نشینی شده‌اند.

این دو اتفاق نشان دهنده ضعف‌های نیروهای ارتش نیجریه به رغم ادعاهای دولت محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور این کشور درخصوص پایان درگیری‌ها با شبه‌نظامیان است.

منبع نظامی نیجریه‌ای گفت: تروریست‌های بوکوحرام به سربازان یک یگان ارتش نیجریه در روستای جیلی واقع در منطقه گیدام حمله کرده‌اند و این حمله آنها شنبه شب و با تعداد زیادی نیرو صورت گرفت و آنها بعد از یک درگیری که حدود دو ساعت به طول انجامید، توانستند پایگاه را تصرف کنند.

منبع مذکور اظهار کرد: این پایگاه میزبان ۷۳۴ سرباز بود و فعلا تاکنون فرمانده پایگاه و ۶۳ سرباز موفق به خروج از منطقه شده‌اند و همچنان خبری از ۶۷۰ سرباز دیگر نیست.

وی افزود: ما هنوز از تلفات سربازان خبری نداریم و این مساله نیز بعدا معلوم خواهد شد.

این پایگاه یک پایگاه جدید بوده که اخیرا سربازاتی از سمت شهر لاگوس به آنجا منتقل شده بودند.

یک گروه شبه‌نظامی ضد بوکوحرام گفت که این سربازان متحمل تلفات شده‌اند اما آمار دقیق نداد و این حمله را به شاخه‌ بوکوحرام به نام شاخه ابومصعب البرناوی مرتبط دانست.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین