|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
بنابر این نه تنها تصمیمات، بلکه پیشنهادهایی که درآینده نیز منجر به تصمیم می شود اطلاع رسانی عمومی شده تا فرصت دسترسی به اطلاعات به طور یکسان در اختیار همگان باشد.
  دبیر هیات دولت گفت: تمامی مصوبات دولت، بخشنامه های عمومی، تصمیمات و پیشنهادهایی که درآینده منجر به تصمیم می شود، اطلاع رسانی شده تا فرصت دسترسی به اطلاعات به طور یکسان در اختیار همگان باشد.

 محسن حاجی میرزایی روز شنبه درباره سخنان محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس مبنی بر این که مردم باید بدانند دولت چه تصمیمی می گیرد و چه قوانینی تصویب می کند، همچنین بخشنامه ها و تصمیماتی که گرفته می شود باید در اختیار مردم قرار گیرد، اظهارداشت: تمامی مصوبات دولت در روزنامه رسمی منتشر شده و برای رییس مجلس شورای اسلامی جهت ارجاع به کمیسیون تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مصوبات دولت و بخشنامه های عمومی از اسفند 92 و سپس در شکل کامل تری از پانزدهم اسفند 94 در پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت به آدرس: Cabinetoffice.ir در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

دبیر هیات دولت افزود: همچنین پیشنهادهای دستگاه های اجرایی که برای تصمیم گیری به دولت می رسد و در فرآیند بررسی و تصمیم در کمیسیون های مختلف دولت و سپس هیات وزیران قرار می گیرد نیز در همین پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: بنابر این نه تنها تصمیمات، بلکه پیشنهادهایی که درآینده نیز منجر به تصمیم می شود اطلاع رسانی عمومی شده تا فرصت دسترسی به اطلاعات به طور یکسان در اختیار همگان باشد.

وی یادآور شد: این موضوع در همان زمان در نوشته ای تحت عنوان ' اتاق شیشه ای تصمیمات ' از سوی اینجانب از طریق خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری اطلاع رسانی شده است .

به گزارش ایرنا، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در همایش ' قانون گرایی و حقوق شهروندی' گفت: 'مردم باید بدانند دولت چه تصمیمی می گیرد و چه قوانینی تصویب می کند. همچنین بخشنامه ها و تصمیماتی که گرفته می شود باید در اختیار مردم قرار گیرد'.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین