|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۱
کد خبر: ۲۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
منتخب زرتشتی به شورای شهر یزد خبر امروز برخی کانال‌های تلگرامی مبنی بر این که او از بازگشتش به شورای شهر یزد خبر داده را تکذیب کرد.
 این منابع خبری به نقل از نیکنام نوشته بودند که او در توئیتر خود اعلام کرده، بعد از این عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر بلامانع است.

اما سپنتا نیکنام در گفتگو با ایرنا این خبر را تکذیب کرد و گفت: من با خواندن این خبر متعجب شدم. نمی دانم اسم این کار را شیطنت بگذارم یا اشتباه!

او با شرح ماجرای توئیتش گفت: توئیتی که امروز به نقل از من در رسانه ها منتشر شده، متعلق به روز 18 تیر است که من در آن خبری که آقای کولیوند داده بودند را منتشر کردم.

نیکنام اضافه کرد: رئیس کمیسیون شوراها اعلام کرده بود نظر کمیسیون سیاسی و حقوقی مجمع تشخیص مصلحت بر بازگشت به قانون سال 57 درباره اقلیت‌های دینی است که اگر در صحن مجمع هم رأی بیاورد، مشکل اقلیت‌ها برای حضور در انتخابات شوراها حل می شود.

او افزود: اما هنوز این موضوع در صحن مجمع به رأی گیری گذاشته نشده است.
نیکنام یادآور شد: بعد از انتشار این توییت، من در توییت دیگری نوشتم که «فرمایشات جناب کولیوند صرفا بیان نظر کمیسیون های سیاسی و حقوقی مجمع هست و هنوز این موضوع در صحن مجمع رأی گیری نشده». با این حساب من به خوبی آگاهم که تا رأی مجمع تشخیص مصلحت، باید درباره سرنوشت این پرونده صبر کرد.

سرنوشت حضور اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از سال گذشته در چارچوب طرح اصلاحیه این انتخابات به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است که هنوز این مجمع درباره آن تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است.

آن گونه که برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده اند، نظرخواهی درباره این طرح در بین اعضای مجمع انجام شده و تنها رأی‌گیری نهایی آن باقی مانده است. ولی تا به حال چند مرتبه این رأی گیری با نظر دبیرخانه مجمع از دستور کار خارج شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین