|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۲۲۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کریس رونالدو یازدهمین بازیکنی است که هم برای رئال مادرید و هم برای یوونتوس بازی می‌کند.
کریس رونالدو یازدهمین بازیکنی است که هم برای رئال مادرید و هم برای یوونتوس بازی می‌کند.

انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس در روز سه شنبه نهایی شد تا دوران ۹ ساله او در مادرید به پایان برسد. او حالا یازدهمین بازیکنی است که پیراهن هر دو باشگاه معتبر فوتبال اروپا را به تن می‌کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ بازیکن دیگری که هم برای رئال و هم برای یوونتوس بازی کرده اند:
گونزالو هیگواین
بعد از جشن تولد ۱۹ سالگی اش در دسامبر ۲۰۰۶ با ۱۲ میلیون یورو از ریورپلاته به رئال مادرید پیوست و تا تابستان ۲۰۱۳ در برنابئو ماند. یکی از میان بنزما و هیگواین مجبور به ترک رئال بود و قرعه به نام هیگواین افتاد. بعد از گذراندن ۳ فصل درخشان در ناپولی در تابستان ۲۰۱۶ با ۹۰ میلیون یورو به یوونتوس پیوست و به گرانترین ترانسفر تاریخ سری آ تبدیل شد. او در دو فصل گذشته در ۱۰۵ بازی برای یووه ۵۵ گل به ثمر رسانده است.
امرسون
رم قرار بود در سال ۲۰۰۴ امرسون را به رئال مادرید بفروشد اما به جای رئال، امرسون به یوونتوس پیوست. او دو فصل در تورین حضور داشت و با این تیم به دو قهرمانی سری آ رسید. قهرمانی هایی که هرچند از یوونتوس پس گرفته شد. به دنبال سقوط یووه به سری بی، امرسون در سال ۲۰۰۶ راهی رئال شد و در تنها فصل حضورش در این باشگاه به قهرمانی لالیگا دست یافت.
لوئیس دل‌سول
این هافبک که بارها نامزد توپ طلا شد در سال ۱۹۶۰ از رئال بتیس به مادرید رفت و در هر دو فصل حضورش در رئال به قهرمانی لالیگا دست یافت. دل‌سول در سال ۱۹۶۲ و با انتقال به یوونتوس به نخستین بازیکن اسپانیایی تاریخ یووه تبدیل شد. او در طول ۸ سال در ۲۹۲ بازی به میدان رفت و بعد از رفتن عمر سیووری، شماره ۱۰ بیانکونری را نیز به تن کرد.
مایکل لادروپ
لادروپ در سال ۱۹۸۵ از لاتزیو به یوونتوس پیوست و در ۴ فصل حضور در تورین یک بار قهرمان سری آ شد. او سپس ۵ فصل در بارسلونا بازی کرد و در تابستان ۱۹۹۴ در انتقالی جنجالی راهی رئال مادرید شد. لادروپ دو فصل در مادرید بازی کرد و در اولین فصل به قهرمانی لالیگا رسید.
نیکولاس آنلکا
در تابستان ۱۹۹۹ با ۲۲،۳ میلیون پوند از آرسنال راهی رئال مادرید شد و یک فصل ناموفق را در این باشگاه گذراند. البته او در همین یک فصل به همراه رئال قهرمان لیگ قهرمانان شد. بعد از چندین و چند باشگاه، آنلکا در شرایطی که بازیکن شانگهای شنهوا بود، در ژانویه ۲۰۱۳ در انتقالی قرضی به یوونتوس پیوست و ۳ بار هم پیراهن این تیم را پوشید. حضور او در همین تعداد بازی ها باعث شد نام آنلکا نیز در بین برندگان سری آ فصل ۱۳-۲۰۱۲ قرار گیرد.
فابیو کاناوارو
در تابستان ۲۰۰۴ از اینتر راهی یوونتوس شد. او نیز مانند امرسون تا سال ۲۰۰۶ و تا افتضاح کالچوپولی در یووه ماند و به دنبال سقوط این تیم راه دیگری در پیش گرفت. رئال در تابستان ۲۰۰۶ این کاپیتان قهرمان جهان را با ۷ میلیون یورو خرید. کاناوارو در روزهای حضور در مادرید بود که فاتح توپ طلای جهان شد. کاناوارو سه فصل برای رئال بازی کرد و به همراه این تیم دو بار قهرمان لالیگا شد.
زین الدین زیدان

منبع : نود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین