|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو واکنش نشان داد و تاکید کرد که ابراز نگرانی کشورهای عضو ناتو از برنامه موشکی ایران کاملا بی اساس و بی مورد است.
 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو واکنش نشان داد و تاکید کرد که ابراز نگرانی کشورهای عضو ناتو از برنامه موشکی ایران کاملا بی اساس و بی مورد است.

به گزارش تسنیم، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو که در بندی از آن به موضوعاتی مرتبط با کشورمان اشاره شده است، گفت: ما اتهامات تکراری این بیانیه درباره ایران را  همچون گذشته رد و محکوم می کنیم. تحولات و مباحث این نشست را دقیقا رصد کردیم؛ بویژه رفتارها و فشارهای آمریکا بر اعضای این پیمان را دیدیم. متاسفانه به رغم آن که بیشترین هزینه های ناتو صرف امنیت ایالات متحده آمریکا می شود، این کشور طلبکارانه و با ایجاد فشار سعی در تحمیل نظرات و سیاست های خود نسبت به  دیگر  ملت ها، بخصوص کشورهای اروپایی دارد.

قاسمی افزود: جای بسی شگفتی و تامل دارد که برخی همچنان در تکرار اتهامات واهی و بی اساس نسبت به سیاست های جمهوری اسلامی ایران اصرار بیهوده می ورزند.

قاسمی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع تخصصی بین المللی همواره تمامی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را مورد تایید قرار داده است، افزود: کشورهای عضو ناتو  که بدون شک از گزارشات مکرر و مستمر آژانس نسبت به اقدامات و پایبندی ایران به تعهدات خود آگاهی کامل دارند به جای خشنود کردن مقامات آمریکایی، ابتدا باید نگران عدم پایبندی و خروج غیر قانونی و یک جانبه یک عضو خود نسبت به تعهدات بین المللی در موضوعات مختلف،  از جمله برجام می بودند و به جای قلب واقعیت های روشن و بدیهی، سیاست های یک جانبه گرایانه و خطرناک این کشور را مورد شماتت قرار می دادند اما ظاهرا باز در این برهه از زمان برخی اعضای ناتو جای آمریکا و ایران را که همواره به تعهدات بین المللی خود متعهد و سیاست های هوشمندانه آن در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی است را بصورت سفارشی تغییر داده اند.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: ابراز نگرانی کشورهای عضو ناتو از برنامه موشکی ایران کاملا بی اساس و بی مورد است. برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران نه تنها ناقض قطعنامه 2231 نیست، بلکه کاملا متعارف و دفاعی است و ایران نیز همچون تمام کشورهای مستقل جهان حق برخورداری از تمامی برنامه های متعارف نظامی - دفاعی برای دفاع از منافع، مردم و کیان کشور خود را داراست و قطعا اینگونه ابراز نگرانی های بی مورد تاثیری بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در حفظ، توسعه و تقویت توان و برنامه دفاعی موشکی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نقش جمهوری اسلامی در منطقه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار همکاری و گفت و گوی درون منطقه ای با همسایگان خود بوده و به آن اعتقاد و باور دارد و از هیچ فرصتی برای ورود به این گفتگوها با همسایگان خود در هر شکلی دریغ نکرده و نمی کند. ایران معتقد است هیچکدام از بحران های منطقه ای راه حل نظامی نداشته و ندارد.

قاسمی در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش و پیش از اینکه برخی کشورهای عضو ناتو اقدام به راه اندازی ائتلاف های بعضا نمایشی و بی اثر، برای مبارزه با تروریسم کنند و در حالیکه تروریست ها گروه گروه از برخی از همین کشورها روانه خاورمیانه بودند، در این مقطع حساس تاریخی با درایت و تلاشی بی امان به  مبارزه  با تروریست های پرورشی و صادراتی پرداخت و در نهایت نیز نقش موثری در پایان حاکمیت سرزمینی گروههای خطرناک تروریستی  همچون داعش در منطقه ایفا کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین