|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۲۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
‌رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور حکم پرونده قتل ۸ زن در گیلان خبر داد.
 ‌رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور حکم پرونده قتل ۸ زن در گیلان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیاوش پور با اعلام این خبر گفت: متهم مرد پرونده (ف. ن) به جرم ۸ فقره قتل عمد زن مسلمان به ۸ فقره قصاص نفس محکوم شد که اولیای دم مقتولان با پرداخت یک دوم دیه کامل مرد مسلمان یا پرداخت دیه از بیت المال در اعمال ماده ۴۲۸ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند قصاص کنند.

وی افزود: این مرد به جرم جنایت بر میت نسبت به ۶ نفر به ۶ فقره یک دهم دیه کامل در حق مقتولان و ۶ فقره ۱۰۰ ضربه شلاق تعزیری و همچنین به جرم ۸ فقره سرقت طلاجات مقتولان به مجازات ۸ فقره سه سال حبس و ۸ فقره یکصد ضربه شلاق تعزیری و رد اموال مسروقه در حق اولیای دم محکوم شد.

سیاوش‌پور در ادامه به شرح محکومیت متهم زن پرونده پرداخت و گفت: متهم زن پرونده (ل. گ) به جرم معاونت در یک فقره قتل به ۱۲ سال حبس تعزیری و به جرم مورد معامله قراردادن۴ فقره طلاجات متعلق به مقتولان به ۴  فقره ۴ سال حبس و ۴ فقره ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سایر اتهامات متهم زن پرونده (ل. گ) مبنی بر خودداری در مساعدت به فردی که در خطر جانی بوده و مساعدت در خلاصی متهم اصلی از محاکمه و مجازات برای این زن رای برائت صادر شد.

این مقام ارشد قضایی در پایان تصریح کرد: رای صادره ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدید نظر خواهی در دیوانعالی کشور خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین