|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
فرایند اداری این موضوع از طریق هیات دولت عراق در حال انجام است و به زودی امکان صدور سیب مرغوب ایرانی به کشور عراق فراهم خواهد شد.
راه های گسترش روابط و همکاری‌های بخش کشاورزی ایران و عراق در دیدار نمایندگان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در راستای گسترش روابط دوجانبه فی مابین جمهوری اسلامی ایران و عراق، هیأتی عراقی متشکل از مدیر کل تحقیقات و آموزش کشاورزی، مدیر کل دامپزشکی و مدیر بخش قرنطینه گیاهی این کشور با دکتر محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در راستای گسترش روابط دوجانبه و حل پاره‌ای از مشکلات در راستای تفاهم‌نامه فنی سال گذشته انجام شد، طرفین بر ضرورت پایبندی و اجرای مفاد تفاهم‌نامه تاکید کردند.

بنا به این گزارش، از آنجا که یکی از بندهای تفاهم‌نامه یادشده انجام صادرات سیب از ایران به کشور عراق است و هنوز به مرحله اجرا درنیامده است؛ طرف عراقی اظهار داشت: فرایند اداری این موضوع از طریق هیات دولت عراق در حال انجام است و به زودی امکان صدور سیب مرغوب ایرانی به کشور عراق فراهم خواهد شد.

همچنین بحث مدیریت مشترک آفت سرخرطومی حنایی خرما که از آفات مهم مشترک ایران و عراق است مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد از آنجا که کارشناسان عراقی در این خصوص از مناطق آلوده به این آفت بازدید و در کارگاه آموزشی نیز شرکت کرده‌اند، شرایطی فراهم شود که هر چه سریع‌تر کارشناسان ایرانی نیز از مناطق آلوده به این آفت در کشور عراق (به خصوص منطقه بصره) بازدید کنند تا راهکارهای لازم در جهت کنترل و مدیریت این آفت از سوی دو کشور تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین