|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۲۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
بسیاری از کشورهای غربی نسبت به این گونه نشست‌ها نگرانند و می‌گویند چین از طریق سرمایه‌گذارهای عظیم در این کشورها در تلاش برای گسترش نفوذ خود است. نخست وزیر چین در واکنش به این نگرانی ها گفته است که چین به دنبال اروپایی یک پارچه است.
نخست وزیر چین در بحبوبه جنگ تجاری با آمریکا، با رهبران کشورهای شرق و مرکز اروپا دیدار خواهد کرد تا فرصت های سرمایه گذاری چین در این کشورها را بررسی کند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از اصلی‌ترین مباحث بین طرفین در این نشست، بحث بر سر پروژه ریلی چین به کشورهای غرب اروپا است. در هفتمین نشست سالانه گروه ۱۶+۱، نخست وزیر چین با رهبران ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۵ کشور بالکان دیدار خواهد کرد. دو طرف هم چنین مذاکراتی بر سر پروژه های صنعتی مشترک، زیرساخت ها، کشاورزی و گردش گری خواهند داشت.

بسیاری از کشورهای غربی نسبت به این گونه نشست‌ها نگرانند و می‌گویند چین از طریق سرمایه‌گذارهای عظیم در این کشورها در تلاش برای گسترش نفوذ خود است.  نخست وزیر چین در واکنش به این نگرانی ها گفته است که چین به دنبال اروپایی یک پارچه است.

چین وعده ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری و تشکیل یک صندوق با سرمایه اولیه ۳ میلیارد دلار در این کشورها را داده است. تعرفه‌های تجاری آمریکا بر ضد چین نیز از دیگر عوامل مشوق چین برای تمرکز بیشتر بر اروپا بوده است. نخست وزیر چین در کنفرانس خبری خود با نخست وزیر بلغارستان گفت: چین کشوری با بازاری بزرگ و فرصت‌های بسیار برای رشد است و افزود که ممکن است فضای بین المللی عوض شود. نخست وزیر چین هم چنین قرار است به آلمان سفر کند تا در خصوص همکاری های اقتصادی با آنگلا مرکل صحبت کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین