کد خبر: ۲۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده‌اند در این خصوص به مشترکین اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه الزام دارند درباره ماهیت پیامک‌های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به تمامی مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

 مجید حقی با اشاره به مشاهده ارسال گسترده پیامک‌های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام رسانهای اجتماعی یا سرشماره های شخصی که کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیام ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می‌شود.

وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده‌اند در این خصوص به مشترکین اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

حقی با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری می‌کند. از تمامی مردم خواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویس‌ها و خدمات ارزش افزوده را از سایت‌های اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.

منشا پیامک جعلی عید فطر شناسایی شد

حقی درباره خبر جعلی منتشر شده در ایام عید فطر در مورد فعال‌سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده منشأ این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.

وی افزود: این سرویس برای حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکین به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینه‌های دریافت شده از ۳۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین