|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۲۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
تالاب انزلی به دلیل آلودگی آب‌های ورودی شامل پسماند شهری و کشاورزی حالت بی‌هوازی پیدا کرده و تقریبا 90 درصد تالاب انزلی از بین رفته است. البته حداکثر تا دو هفته دیگر تکلیف متقاضی مجری احیای تالاب مشخص می‌شود.
رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه تالاب انزلی فقط مختص گیلان نیست و یک ثروت ملی است، تصریح کرد: می‌توانیم تالاب انزلی را بین 3 تا 4 سال احیا کنیم.

 عیسی کلانتری، امروز در حاشیه بازدید از تالاب انزلی، گفت: احیای تالاب انزلی از مهمترین کارهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رویکرد بسیار مطلوبی در حفاظت از محیط زیست کشور دارد، افزود: علیرغم همه مشکلات شاهد بودیم، دولت دریاچه ارومیه را از نابودی نجات داد یا با شیوع بیماری لکه سفید، میگوی جنوب کشور در حال نابود شدن بود و با انجام اقداماتی جدی،طی یک ماه این بیماری از بین رفت.

وی گفت: امروز طرحی توسط محققین دانشگاه اصفهان ارائه شد. با اجرای این طرح در ابتدا 3 هزار هکتار در بخش غربی تالاب انزلی احیا خواهد شد. براساس این طرح با کمتر از 3 درصد از هزینه‌های احیای تالاب که پیش از این برآورد شده بود، می‌توانیم تالاب را بین 3 تا 4 سال احیا کنیم.

کلانتری یادآور شد: تالاب انزلی به دلیل آلودگی آب‌های ورودی شامل پسماند شهری و کشاورزی حالت بی‌هوازی پیدا کرده و تقریبا 90 درصد تالاب انزلی از بین رفته است. البته حداکثر تا دو هفته دیگر تکلیف متقاضی مجری احیای تالاب مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معضل پسماند در استان‌های شمالی خاطرنشان کرد: باید وضعیت پسماند شمال کشور را از سایر استان‌های کشور جدا کنیم.

کلانتری با بیان اینکه شمال کشور در اثر پسماند در حال از بین رفتن است، گفت: ظرف سه سال آینده باید مشکل پسماند استان حل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین