|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
در این گزارش جزئیات بیشتری از این انفجارها ارائه نشده است. اما گفته می شود پس از انفجار نخست در این خانه همسایگان برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی شتافتند که انفجار دوم و سوم رخ داده است.
 برخی منابع رسانه ای در اندونزی از انفجار سه بمب در خانه ای در منطقه 'پاسوروان' استان جاوه شرقی این کشور در جنوب شرق آسیا در روز پنجشنبه خبر دادند که هنوز گزارش های دقیقی از میزان تلفات آن ارسال نشده است.

 پلیس محلی در جاوه شرقی گزارش داد که در جستجوی مردی است که از صحنه این انفجارها گریخته و به نظر می رسد عامل این انفجار باشد .

در این گزارش جزئیات بیشتری از این انفجارها ارائه نشده است. اما گفته می شود پس از انفجار نخست در این خانه همسایگان برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی شتافتند که انفجار دوم و سوم رخ داده است.

براساس گزارش تلویزیون مترو اندونزی تاکنون یک کودک مجروح از این محل خارج شده و شاهدان عینی از فرار یک نفر از صحنه گزارش دادند.

ماه گذشته سورابایای اندونزی شاهد رشته حملات تروریستی در سه کلیسا و یک ایستگاه پلیس بود .

پلیس جاوه شرقی گزارش داد احتمالا انفجار امروز در جاوه شرقی نیز مرتبط با حوادث تروریستی سورابایاست.

عاملان حملات تروریستی «سورابایا» مرکز استان «جاوه شرقی» منسوب به گروه تروریستی «جماعت النشروه الدوله» ( از طرفداران گروه تروریستی داعش) و همگی اعضای سه خانواده پرجمعیت از جمله مادر و دو کودک 9 و 11 ساله بودند.

در پی این حملات پلیس اندونزی گزارش داد که 110 نفر از مظنونان فعالیت در شبکه های تروریستی حمایت کننده از رشته حملات تروریست ها در سورابایای شرقی که بیش از 60 کشته و زخمی به جای گذاشت، دستگیر شده اند و عملیات برای یافتن عوامل دیگر این حملات همچنان ادامه دارد.

اقدامات مسئولان امنیتی این کشور پس از تصویب قانون جدید مقابله با تروریسم توسط مجلس اندونزی علیه مظنونان تهدیدات تروریستی در یک ماه گذشته افزایش یافت.

پس از تصویب این قانون بود که دادگاهی در اندونزی نیز در ماه گذشته 'امان عبدالرحمان ' روحانی و رهبر معنوی تروریست های وابسته به گروه داعش موسوم به جماعت النشرالدوله (جاد) را به اتهام هدایت عملیات تروریستی سال 2016 به مرگ محکوم کرد.

مقام های امنیتی اندونزی در روزهای گذشته نیز اعلام کردند در عملیات ویژه ای 41 تروریست را دستگیر و چهار نفر دیگر نیز در درگیری ها کشته شدند.

اندونزی در یکسال اخیر با افزایش موج افراط گرایی و حملات تروریستی متعددی در جنوب شرق آسیا روبه رو بوده است، اما شدیدترین حملات در این کشور در سال 2002 در جزیره بالی بوقوع پیوست که در پی آن 200 نفر که اکثر آنها گردشگران داخلی و خارجی بودند، کشته شدند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین