|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
‌کاظم شریفی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز علمی – کاربردی هلال احمر در سراسر کشور فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این مراکز دانشجویان در رشته‌های مختلف مرتبط با ماموریت هلال احمر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
 سرپرست موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران با اشاره به بخشنامه اخیر نهاد ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت جذب دانشجو در مراکز علمی -کاربردی دانشگاه‌های اجرایی تصریح کرد: ما در حال رایزنی هستیم تا با توجه به ماهیت هلال احمر به عنوان یک نهاد غیردولتی و مردمی بتوانیم این مجموعه را از بخشنامه جدید که به امضای رئیس جمهور رسیده مستثنی کنیم تا همچنان پذیرش دانشجو در مرکز علمی- کاربردی هلال احمر انجام شود.

‌کاظم شریفی  با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز علمی – کاربردی هلال احمر در سراسر کشور فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این مراکز دانشجویان در رشته‌های مختلف مرتبط با ماموریت هلال احمر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

معاون  جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰۰ دانشجو در این مراکز پذیرش شده و مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: از زمان فعالیت این دانشگاه ۴۰ هزار نفر در این دانشکده تحصیل کردند که ۱۷ هزار نفر از آنان تاکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند.

شریفی افزود: ما به توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی به عنوان یک ماموریت اولویت‌دار هلال احمر نگاه می‌کنیم و در صورت تداوم فعالیت مراکز جامع علمی-کاربردی هلال در کشور سعی خواهیم کرد تا همچنان در این حوزه با کیفیت و توان بالا نقش‌آفرینی کنیم.

وی به تعامل و همکاری خوب هلال احمر با مجموعه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق این همکاری و تعامل روز به روز سعی خواهیم کرد تا با مرجعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد خدمات‌رسان به ویژه در مواقع بحرانی می‌توانیم آموزش‌ نیروهایمان را به ویژه در بخش امداد و نجات انجام دهیم.

معاون جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: با تداوم ماموریت جمعیت هلال احمر در حوزه توسعه کمی و کیفی مراکز علمی -کاربردی سعی می‌کنیم در رشته‌های تحصیلی و مقاطع مختلف درر خدمت علاقمندان و همکارانمان در این حوزه باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین