|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۲۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مجری طرح جامع و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، اعتبارات این طرح را ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: این اعتبار از صندوق توسعه ملی به پیشنهاد دولت تدبیر و امید و عنایت مقام معظم رهبری تامین می شود.
 با اجرای ۲۲۷ هزار هکتار طرح جامع و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور ۴.۲ میلیون تن به تولیدات کشاورزی افزوده و برای ۳۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،مجری طرح جامع و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در نشستی با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: این طرح که به طور عمده در شش استان کشور اجرا می شود تاکنون ۷۴ درصد معادل ۱۶۰ هزار هکتار پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس سید رحیم سجادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما اظهار داشت:با اجرای کامل این طرح ۳۵ تا ۴۰ درصد راندمان آبیاری افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: از ۱۶۰ هزار هکتار پیشرفت فیزیکی ۱۱۳ هزار هکتار نیز آماده بهره برداری و ۳۶ هزار هکتار نیز زیر کشت رفته است.

سجادی با بیان این که این طرح بیشتر در استان های ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و گلستان اجرا می شود، گفت: از کل سطح ۲۲۷ هزار هکتار حدود ۵۳ هزار و ۷۸۰ هکتار اجرا خواهد شد که تاکنون حدود ۲۲ هزار و ۳۰۳ هکتار آن مربوط به منطقه گرمسیری قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب است.

مجری طرح جامع و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، اعتبارات این طرح را ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: این اعتبار از صندوق توسعه ملی به پیشنهاد دولت تدبیر و امید و عنایت مقام معظم رهبری تامین می شود.

وی افزود: تاکنون ۳۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان خرداد امسال تخصیص یافته است.

سجادی ادامه داد: برای اجرای این طرح نزدیک به ۵۵۰ قرارداد با پیمانکاران، بخش خصوصی، مشاوران و مدیران طرح، تولیدکنندگان از سال ۹۴ تا امروز منعقد کرده ایم و ۲۰۰ قرارداد طی این مدت خاتمه یافته است.

وی پیش بینی کرد که کل کارهای اجرای طرح ۲۲۷ هزار هکتاری تا پایان شهریور به اتمام برسد و تا پایان اسفند نیز کل قراردادها بسته شود.

سجادی با بیان این که اجرای این طرح همزمان با احداث شبکه های اصلی وزارت نیرو انجام می شود، تصریح کرد: اگر ما پس از اجرای احداث شبکه های اصلی این طرح را اجرا می کردیم، ضرر سنگینی به پروژه وارد می شد.

وی ادامه داد: ما بیش از ۹۵ درصد خریدها و تجهیزات طرح را قبل از تغییرات قیمت ارز انجام داده ایم.

مجری طرح جامع و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در عین حال اعلام کرد: ۹۹.۵ درصد این طرح، سیستم آبیاری تحت فشار یا کم فشار و نیم درصد طرح ثقلی اجرا شده است.

وی به ایجاد تشکل های نظام بهره برداری همزمان با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: مطالعه، ایجاد و توانمندسازی را همزمان با اجرای طرح پی گیری می کنم.

سجادی در عین حال افزایش درآمد کشاورزان را از دیگر مزیت های این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: هر چه افراد و ساکنان شهرهای مرزی اقتصادشان رونق یابد موجب ایجاد اشتغال و امنیت بیشتر کشور می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین