|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
مقامات اسرائیلی قصد دارند این روستا واقع در یک منطقۀ استراتژیک در کرانه باختری را تخریب کنند. «خان الاحمر» روستایی است که یک قبیلۀ بدوی فلسطینی در آن ساکن هستند و به پرورش گوسفند و بز می‌پردازند. سازمان‌های بین‌المللی بارها خواستار توقف این پروژه اسرائیل شده‌اند.
 زنان فلسطینی که در روستای خان الاحمر در شرق قدس اشغالی با نیروهای پلیس اسرائیل درگیر شده‌ بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حجاب آنها از سرشان برداشته شد. نیروهای رژیم صهیونیستی قصد دارند این روستا را ویران کنند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی گروهی از فلسطینی‌ها را در روستای خان الاحمر واقع در شرق شهر قدس اشغالی سرکوب کردند. تجهیزات سنگین برای تخریب روستا از جمله سه بولدوزر روز چهارشنبه به روستا آورده شد و شرایط موجود، بیش از همیشه ساکنان روستا را به ترس و وحشت افکند.

این فلسطینی‌ها مانع خودروهای نظامی اسرائیلی‌ها شدند که به روستای خان الاحمر یورش برده بودند و در پی درگیری به وجود آمده میان دو طرف ده‌ها فلسطینی از جمله تعدادی زن مورد ضرب و شتم پلیس اسرائیل قرار گرفته و نیروهای پلیس حجاب آنها از سرشان برداشتند و در نهایت بازداشت شدند.

از جمله چهره‌هایی که در این درگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفت عدنان الحسینی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و وزیر امور قدس بود.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد، در این درگیری‌ها ۳۵ فلسطینی زخمی شدند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ماه مه با صدور حکمی دستور تخریب روستای خان الاحمر با ۱۸۱ سکنه که نیمی از آنها کودک هستند را صادر و درخواست ساکنان آن برای جلوگیری از نابودی روستا را رد کرد.

مقامات اسرائیلی قصد دارند این روستا واقع در یک منطقۀ استراتژیک در کرانه باختری را تخریب کنند. «خان الاحمر» روستایی است که یک قبیلۀ بدوی فلسطینی در آن ساکن هستند و به پرورش گوسفند و بز می‌پردازند. سازمان‌های بین‌المللی بارها خواستار توقف این پروژه اسرائیل شده‌اند.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه فرمان تخریب این روستا را به ساکنان آن ابلاغ و جاده‌های منتهی به آن را بسته‌ است.

این روستا یک مدرسه دارد و یک سازمان غیردولتی اسرائیلیِ مخالف اشغال سرزمین‌های فلسطینی به نام «B'Tselem» نیز در آن مستقر است.

مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که این روستا به شکل غیرقانونی ساخته شده است.

اهالی این روستا و سازمان غیردولتی «B'Tselem» بر این موضوع تاکید دارند که برای فلسطینی‌ها دریافت مجوز از مقامات اسرائیلی بویژه در کرانه باختری برای احداث و تشکیل روستا امری غیرممکن است.

مقامات اسرائیلی به ساکنان این روستا گفته‌اند که می‌توانند در بخش دیگری از منطقه ساکن شوند اما آلستر برت، معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس که در ماه مه از این روستا بازدید کرد، از دولت اسرائیل خواسته است که در این موضوع خویشتن‌داری نشان دهد. او هشدار داده است که نابود کردن این روستا و جابجایی ساکنان آن می‌تواند از نظر سازمان ملل یک کوچ اجباری باشد. کوچ اجباریِ جمعیت نقض کنوانسیون ژنو است.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز این کار اسرائیل را محکوم و هدف از آن را گسترش شهرک‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند.

روستای خان الاحمر در شرق بیت‌المقدس، در کنار جاده‌ای منتهی به دریای مرده و در نزدیکی چند شهرک اسرائیلی قرار دارد.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین