|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
اگر برنامه امام رضا(ع) را در نظر گیریم و مناظرات ایشان را مد نظر قرار دهیم، به جهت اینکه دربار خلاف مرکز تبلیغات جهان بود، امام از تشکیلات خلافت استفاده کرد و مسایل مهم اسلامی را به نقاط مختلف فرستادند.
آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید، به مناسبت راه اندازی رادیو ملی زیارت پیامی صادر کردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت راه اندازی رادیو زیارت عنوان کرد: بارگاه امام هشتم(ع) جاذبه فوق العاده‌ای دارد. مطابق آنچه خبر داده‌اند، در سال حدود 20 میلیون نفر از این بارگاه ملکوتی زیارت می‌کنند که در نوع خود در دنیا بی نظیر و یا کم نظیر است.

این جاذبه عظیم فرصت‌های بسیار خوبی فراهم می‌کند. اولا خود زیارت شخص زائر را پرورش می‌دهد. این زیارت موجب می‌شود اخلاق ما پاک شده، کفاره گناهان ما شود و موجب پرورش و پیشرفت انسان خواهد شد. از دیگر سو این اجتماع بزرگ فرصت بسیار مهمی برای مسایل فرهنگی به وجود می آورد. بعد از انقلاب اسلامی توجه به این فرصت طلایی که بر اثر اجتماع زوار حاصل می‌شود، با اقدامات فرهنگی آغاز شده و روز به روز نیز این فعالیت‌ها توسعه و گسترش می‌یابد. از دیگر سو رسانه ها می توانند پیام های این بارگاه ملکوتی را به دنیا برسانند. چه بهتر که از رسانه‌ها استفاده شود و پیام این بارگاه به دنیا ارسال شود.

یکی از ویژگی‌های آن حضرت این بود که زمانی که مذاهب مختلف به سوی اسلام هجوم آوردند، امام در مقابل آن ایستاده و اجازه ندادند اسلام و عقاید آن آلوده به افکار التقاطی و انحرافی شود.

اگر برنامه امام رضا(ع) را در نظر گیریم و مناظرات ایشان را مد نظر قرار دهیم، به جهت اینکه دربار خلاف مرکز تبلیغات جهان بود، امام از تشکیلات خلافت استفاده کرد و مسایل مهم اسلامی را به نقاط مختلف فرستادند.

امیدواریم این برنامه زائر که بناست آغاز بکار کند، منشأ یک تحول نه تنها در میان زوار و کشور ایران بلکه در همه مناطقی که نام اسلام به آن رفته، پیام‌های امام و زندگی آن حضرت و مسایل اسلامی به مناطق مختلف نفوذ کند.

آیین افتتاح رادیو زیارت و 270 پروژه فنی مرکز صداوسیما،‌ چهارشنبه 13 تیرماه با حضور علی عسگری رییس سازمان صداوسیما، ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی و قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد در سازمان صداوسیمای مرکز خراسان رضوی برگزار شد.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین