کد خبر: ۲۲۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
یکی از مزیت های هوش مصنوعی بهبود حوزه گیم با توسعه مناظر باورپذیر و کاراکترهای طبیعی تر بوده، حالا اما به نظر می رسد که نوبت بازی آنها هم فرا رسیده است.
  یکی از مزیت های هوش مصنوعی بهبود حوزه گیم با توسعه مناظر باورپذیر و کاراکترهای طبیعی تر بوده، حالا اما به نظر می رسد که نوبت بازی آنها هم فرا رسیده است.

اخیرا محققان گوگل DeepMind با بهره گیری از هوش مصنوعی موفق به توسعه سیستمی شده اند که نسخه خاصی از بازی Quake III Arena را شبیه به گیمرها و حتی بهتر از آنها بازی می کند.

این تیم تحقیقاتی روی مود گرفتن پرچم تمرکز کرده اند که طی آن نقشه ها در هر مرحله تغییر می کنند. کاراکترهای هوش مصنوعی برای انظباق خود با هر نقشه باید استراتژی کلی را فرا می گرفتند؛ مساله ای که برای گیمرها چندان دشوار نیست. این کاراکترها علاوه بر همکاری با اعضای دیگر بازی باید با تیم مقابل هم رقابت کرده و بر اساس استایل بازی آنها حرکت می کردند.

محققان DeepMind قابلیت های هوش مصنوعی خود را اینگونه شرح داده اند:

کاراکترهای ما در هر بازی باید نگاه، عملکرد، همکاری و رقابت صحیح در محیط های ناشناخته را تنها از یک سیگنال تقویتی فرا می گرفتند.

کاراکترهای هوش مصنوعی این تیم به گونه ای آموزش داده اند که بازی را مثل انسان از طریق تکرار فرا می گیرند. هر کاراکتر از طریق یک سیگنال پاداش داخلی برای رسیدن به هدف مورد نظر تحریک می شود.

کاراکترها برای بهبود حافظه و رفتار با ثبات تر در دو حالت سریع و آهسته با همدیگر و با رقبای انسانی بازی می کنند. محققان دریافته اند که این هوش مصنوعی نه تنها رفتارهای انسانی نظیر دنبال کردن اعضای تیم و کمپ زدن در پایگاه دشمن را فرا گرفته اند بلکه درصد برد و سطح همکاری میان آنها از گیمرهای انسانی بالاتر است.

پیش از این کمپانی OpenAI که توسط ایلان ماسک و «سم آلتمن» بنیان نهاده شده، از توسعه بات های هوش مصنوعی خبر داده که قرار است تیمی متشکل از بهترین بازیکنان دوتا ۲ را شکست دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین