|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
در حالی که نهادهای بین المللی به مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان متهم شده اند، حزب الله لبنان با اعلام مراکزی برای ثبت درخواست آوارگان، این مسئولیت را برعهده گرفت.
 در حالی که نهادهای بین المللی به مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان متهم شده اند، حزب الله لبنان با اعلام مراکزی برای ثبت درخواست آوارگان، این مسئولیت را برعهده گرفت.

حزب الله با صدور اطلاعیه ای، آدرس 9 مرکز واقع در مناطق مختلف لبنان را منتشر کرد و از آوارگان سوری که تمایل به بازگشت به کشورشان دارند خواست تا با مراجعه به این مراکز درخواست خود را ثبت کنند.

این تصمیم در پی سخنرانی هفته پیش «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله صورت گرفت که ضمن انتقاد از روند بازگشت آوارگان، از پیگیری این کار از سوی این حزب خبر داد.

وی خواستار بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان سوری به کشورشان شد و گفت: برخی طرف های بین المللی و محلی هستند که این آوارگان را از بازگشت به سوریه می ترسانند و اطلاعات نادرستی به آنان ارائه می کنند که این مشکل باید حل شود.

نصرالله افزود: ما با آوارگان سوری تماس خواهیم گرفت و اسامی آنهایی که خواستار بازگشت به وطنشان هستند، ثبت خواهیم کرد و نامشان را به دولت سوریه ارائه می کنیم و با همکاری دستگاه امنیتی لبنان، برای بازگشت بیشترین تعداد ممکن از این آوارگان اقدام می کنیم.

بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند که با بهبود شرایط امنیتی در سوریه درخواست ها برای بازگشت آنها به کشورشان افزایش یافته است.

مسئولیت ثبت اطلاعات و رسیدگی به وضعیت آوارگان برعهده کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل با همکاری نهادهای لبنانی است. اما عملکرد کمیساریا طی هفته های اخیر مورد انتقاد بوده است.

وزارت خارجه لبنان سه هفته پیش با اشاره به گزارش هایی که نشان می داد ماموران کمیساریا آوارگان سوری را از بازگشت به کشورشان می ترسانند، از عملکرد این نهاد شدیدا انتقاد و مجوز اقامت کارکنان این نهاد را تمدید نکرد.

کمیساریا ادعای لبنان را رد و تاکید کرده که از نظر این نهاد باید شرایط لازم برای بازگشت آوارگان فراهم شده باشد.

هفته پیش پس از گذشت مدت ها، حدود 400 آواره سوری به کشورشان بازگشتند اما بسیاری از ناظران روند بازگشت را بسیار کند می دانند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین