|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۲۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
تکمیل پروژه بهره برداری از سد خداآفرین و اراضی پایاب این سد دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، مجموعه دولت و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی است.
  رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به این که نظام بهره برداری زمین‌های پایاب سد خداآفرین به صورت شرکت‌های سهامی زراعی خواهد بود، اعلام کرد: هدف اصلی از این که شرکت های سهامی زراعی به عنوان نظام‌ بهره برداری از این اراضی تعیین شده حفظ یکپارچگی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آن‌هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علیرضا اورنگی در سفری به اردبیل که با هدف بررسی وتعیین تکلیف نظام بهره برداری و نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین انجام شد، در نشستی مشترک با استاندار، معاون عمرانی و رئیس سازمان جهادکشاورزی و فرمانداران شهرستان های پارس آباد و بیله سوار و مسئولین ذیربط گفت: تکمیل پروژه بهره برداری از سد خداآفرین و اراضی پایاب این سد دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، مجموعه دولت و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به پیشینه اراضی واقع در پایاب سد خداآفرین گفت: شاخص در نظر گرفته شده برای واگذاری این اراضی به عشایر ذینفع در اراضی پایاب سد خدا آفرین پروانه چرای آنها است و نظام بهره برداری از این زمین ها بر اساس مطالعه و برنامه ریزی انجام شده به صورت شرکت‌های سهامی زراعی خواهد بود.

اورنگی افزود: بر این اساس هر بهره‌بردار با توجه به سهامی که دارد درآمد سالانه خواهد داشت و ۱۰ درصد از سهام این نظام‌های بهره‌برداری نیز به صورت سرمایه ثابت اولیه در خود شرکت محفوظ خواهد ماند.

وی تاکید کرد: هدف از واگذاری اراضی به عشایر دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن است و امیدواریم که با اهتمام مسؤولان محلی و کشاورزان منطقه روزبه‌روز شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در نقطه زرخیر مغان باشیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت های قانونی و فنی جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی برای تشویق بهره برداران به تجمیع و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی اظهار داشت: هدف اصلی از این که شرکت های سهامی زراعی به عنوان نظام‌ بهره برداری از این اراضی تعیین شده حفظ یکپارچگی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آن‌هاست. چرا که تنها در این صورت است که می توان انتظار بهره وری مطلوب ازمنابع آب و خاک را در دشت مغان داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین