|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۲۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
میانجی‌گری اردن در نهایت نتیجه داد و منجر به ازسرگیری مذاکرات میان دو طرف شد، همچنین در پی این میانجیگری یک کمیته گسترده مذاکرات به نمایندگی از مخالفان جنوب سوریه برای دستیابی به توافقی جهت حفظ جان غیرنظامیان و فراهم کردن شرایطی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی نهایی تشکیل شد.
 دولت اردن اعلام کرد، سه گذرگاه واقع در مرزهایش با سوریه را امروز (چهارشنبه) جهت تسریع در امدادرسانی به آوارگان سوری بازگشایی می‌کند. این در حالی است که وزرای خارجه روسیه و اردن امروز در مسکو درباره منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه و آخرین تحولات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی گفت‌وگو خواهند کرد.

 به نقل از خبرگزاری "عمون" اردن، جمانة غنیمات، سخنگوی دولت اردن اظهار داشت: امان تصمیم گرفت سه گذرگاه مرزی‌اش با سوریه را با هدف سهولت بخشیدن به ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان سوری امروز بازگشایی کند.

غنیمات نام گذرگاه‌هایی که قرار است بازگشایی شوند را ذکر نکرد و تنها گفت: ۳۶ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه اردن در یکی از گذرگاه‌های مرزی هستند تا وارد خاک سوریه شوند.

همچنین سخنگوی دولت اردن فاش کرد، مذاکرات میان مخالفان سوری و نظامیان روسیه با میانجیگری اردن بعد از توقف یک روزه، از سر گرفته شد.

غنیمات در این رابطه گفت: میانجی‌گری اردن در نهایت نتیجه داد و منجر به ازسرگیری مذاکرات میان دو طرف شد، همچنین در پی این میانجیگری یک کمیته گسترده مذاکرات به نمایندگی از مخالفان جنوب سوریه برای دستیابی به توافقی جهت حفظ جان غیرنظامیان و فراهم کردن شرایطی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی نهایی تشکیل شد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور امروز در مسکو با ایمن الصفدی، همتای اردنی‌اش مذاکراتی درباره مشکلات موجود در دو سطح بین‌المللی و منطقه‌ای با تمرکز بر سازش در سوریه در چارچوب اجرای مناطق کاهش تنش در این کشور و نیز آخرین تحولات در روابط فلسطین و اسرائیل خواهد داشت.

این دیدار در پی درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به دولت سوریه و مخالفان در مناطق مرزی نزدیک به اردن و اراضی اشغالی انجام می‌شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین