|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید که امید زیادی به تیمش برای فصل پیش رو دارد.
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید که امید زیادی به تیمش برای فصل پیش رو دارد.

امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با رادیو تهران در مورد شرایط اردوی طلایی پوشان گفت: ما از 26 خرداد ماه تمرینات را شروع کردیم و طبق برنامه ای که به باشگاه دادیم، جلو امدیم. از باشگاه هم تشکر می کنیم که در جذب بازیکنان مدنظر ما بسیار خوب و سریع عمل کردند. ما بعد از 10 تمرینات در اصفهان، اردوی اول داخلی خود را شروع کردیم و امروز یک بازی برابر استقلال خوزستان داریم و بعد در مقابل پارس جنوبی جم بازی می کنیم. سپس به اصفهان باز می گردیم و اردوی خارجی را شروع می کنیم که یک هفته است.

وی در مورد اینکه اردوی خارجی در کدام کشور است، ادامه داد: ما همیشه به ترکیه می رویم؛ سال پنجم یا ششم است که اردوهای خود را در پندیک (یک ساعت فاصله تا استانبول) برگزار می کنیم و خیلی عالی است. البته الان هم خیلی راضی هستیم و شرایط خیلی خوبی دارد.

سرمربی تیم سپاهان در مورد استفاده از بازیکنانی که مختص خود او هستند و اکنون نیز در سپاهان هستند، و اینکه می تواند این موضوع شمشیری دولبه برای او باشد، توضیح داد: ممنونم که این سوال را پرسیدید. بازیکنانی که می گیریم بر اساس افکار تاکتیکی ما است. اینکه در چه تیمی بودند، در مرحله بعدی است. مثلا ما محمد کریمی را از خونه به خونه گرفتیم که همینجا از آقای حسن زاده تشکر می کنم. بازیکنانی مثل شهباززاده و قاضی در مقطعی بد بودند ولی وقتی به تیم ما اضافه شدند نمایش خوبی داشتند و همه این را دیدند. امیدواریم این بازیکنانی که بر اساس نقاط ضعف گرفتیم، نمایش خوبی داشته باشند. فصل گذشته سپاهان شرایط خوبی از نظر میانگین قدی نداشت و با خریدهایی که داشتیم سعی کردیم این ضعف را برطرف کنیم. در نهایت امیدواریم سپاهان به شرایط خوب گذشته بازگردد و من هم خیلی به این تیم امیدوارم، چون بچه ها با دل و جان کار می کنند.

قلعه نویی در مورد هافبک برزیلی مورد نظر سپاهان افزود: حداقل ما 80 فیلم را برای انتخاب بازیکن خارجی می بینیم و بعد 5 نفر را انتخاب می کنیم و بعد یک نفر را انتخاب می کنیم. امسال هم همین کار را کردیم و یک هافبک بازیساز خوب را انتخاب کردیم و در اختیار باشگاه قرار داده ایم. البته می دانید که شرایط ارزی خوب نیست و باید ببینیم که مسئولان باشگاه که از آنها تشکر می کنم، چه می کنند.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در کشور اضافه کرد: خدا به این مردم کمک کند؛ هم شرایط اقتصادی خوب نیست و هم.. مردم نیاز به آرامش دارند؛ شما همین جام جهانی را ببینید. دنیا از ددیدن فوتبال لذت می برد. برد و باخت یک طرف. بازی ژاپن را دیدید؛ فرهنگ مردم آنها را دیدید. امیدوارم که کشور ما هم به همین سمت برود و مردم به آرامش برسند.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا با ارز دولتی بازیکن برزیلی جذب خواهد شد، تاکید کرد: خدا شاهد است که من در دوران مربیگری هیچ وقت از این مسائل مطلع نبوده ام. خدا را گواه می گیریم که در این چند ساله نه می دانم بازیکن چقدر گرفته و نه همکارنم؛ الان هم نمی دانم شرایط چگونه است.
وی در مورد کادر فنی خود و اینکه کسی اضافه می شود یا خیر بیان کرد: ما فقط روی را این روزها نداریم که در حال گذراندن یک دوره است و به ما ملحق خواهد شد.

سرمربی سابق استقلال در مورد اینکه آیا علی کریمی در سپاهان می ماند یا خیر، توضیح داد: خیلی سوال خوبی بود. به هر حال علی کریمی جز سرمایه های باشگاه سپاهان است. همیشه حرفم را رو راست می زنم. با تنها بازیکنی که صحبت کردم ایشان بود. در مورد شرایط با ایشان صحبت کردیم. گفتم که راه محرم را بروید. نیم ساعتی را بروید. بعد اینکه به باشگاه رفت، در باشگاه صحبت های دیگری را مطرح کرده که برایم جای تعجب داشت. بازیکن هر جایی که هست باید با دلش بازی کند.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که با این شرایط جایی دیگر برای کریمی در این تیم وجود ندارد، گفت: من به ایشان گفتم که کاپیتان تیم من هستید و وقتی خودش گفته دوست ندارد در سپاهان باشد، برای او آرزوی موفقیت می کنیم.

قلعه نویی سپس در مورد قرارداد کی روش، عملکرد تیم ملی در جام جهانی نسبت به رقبای آسیایی و همینطور حواشی پس از جام توضیح داد: ای کاش این سوال را از من نمی پرسیدید، چون اگر واقعیت را بگویم به خیلی ها برمی خورد و اگر واقعیت را هم نگویم، من آدمی هستم که نمی توانم واقعیت را نگویم.

وی ادامه داد: باید دو نگاه داشته باشیم؛ قبل از جام جهانی ما عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به جام جهانی رفتیم و به قول آقایان، آقای فردوسی پور که حرکت هایی می کنند که 2000 هزار تبلیغات این کار را نمی کند ولی وقتی وارد جام جهانی شدیم، گفتند گروه مرگ که شما دیدید ما گروه مرگ نبودیم. اینکه بچه ها زحمت کشدیند، واقعا با تمام وجودشان تلاش کردند و من در صفحه شخصی ام تشکر کردم. اما اگر نگاه فنی داشته باشیم باید مردم روراست باشیم.

قلعه نویی در مورد حواشی پیش آمده میان برانکو و کی روش تاکید کرد: من تعجب کردم که چرا آقای کی روش این حرف ها را زدند. به هر حال مردم شاد بودند. به هر حال آقای برانکو بزرگ و انسان مداری است. و برای فوتبال ایران زحمت کشیده است. اینکه 24 ساعت بعد از جام جهانی این صحبت ها مطرح می شود، تعجب آور است.

سرمربی طلایی پوشان در پاسخ به این سوال که آیا با این شیوه می توان در جام ملت ها نتیجه گرفت، اظهار داشت: هر مربی ای افکار تاکتیکی خاص خود دارد. من اصلا این مدلی بازی نمی کنم. شما ببینید بازی برگشت ما را در برابر استقلال. ما می توانستیم دفاع کنیم ولی آمار ما خیلی بهتر از بازی رفت بود. درست است باختیم ولی یک فوتبال خوب ارائه دادیم.

قلعه نویی در ادامه و در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید طرفداران کی روش می گویند که ما با این شیوه بازی کردیم و حداقل نباختیم و یا سنگین نباختیم، افزود: فوتبال را باید هم زیبا بازی کرد و هم نتیجه گرفت. نباید سطح توقع مردم را پایین بیاوریم. از بچه ها تشکر کردیم و باید این را می گفتیم. اما یک بحث فنی داریم؛ آمار فیفا می گوید که ما از نظر مالکیت و ضربه به دروازه رتبه 32 دوم را گرفتیم. البته آقای کی روش برای هر بازی برنامه داشت و باید از ایشان تشکر کرد. الان شما بازی کره و ژاپن را دیدیم. ما از نظر فنی می توانیم بهتر از کره و ژاپن باشیم و اعتقاد دارم ایرانی می تواند در هر چیزی بین 20 رتبه برتر باشد. این بستگی به نگاه کادر فنی دارد.

آقای کی روش دوست دارد اینگونه بازی کند و هیچ کس هم نباید از او ایراد بگیرد؛ کما اینکه وقتی برانکو هم بود، اگر اشتباه نکنم تیم ما 15 جهان شد. هیچ کس نیامد از آقای برانکو تشکر کند. می دانید چرا؟ چون برانکو عادل فردوسی پور را نداشت (باخنده)؛ البته من عادل را دوست دارم و سه چهار روز پیش هم با او صحبت کردم. گفتم که بحث تبلیغات خیلی مهم است ولی باز هم همه چیز به تفکر کی روش باز می گردد.

کی روش برای همیشه به خاطر زحماتی که کشیده در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است. به هر حال ولی یک سری رفتارها دارد. مثلا آقای کرانچار، اسم من و برخی چهره های دیگر مطرح شده که اصلا بازی ملی نداشته ایم. الان هم جام ملت ها را داریم و هم لیگ قهرمانان آسیا را که امیدوارم حداقل یکی از آنها به فینال برسد. به هر حال فوتبال تمام می شود ولی مسائل اخلاق مداری خیلی مهم تر از مسائل فنی است.

قلعه نویی در ادامه و در خصوص اینکه آیا صحبت های مهدی تاج آرامش بخش بوده یا خیر بیان داشت:‌امیدوارم در حد حرف نباشد و در حد عمل باشد. اگر اتفاقی می افتد باید مقصر مشخص شود. آقایان مثل مدیران فدراسیون و فردوسی پور چشم پوشی می کنند و سر یک سری آدم های دیگر را می زنند که انسانی است، نه اخلاقی و نه مسلمانی.

در این لحظه مجری برنامه به حمایت از عادل فردوسی پور پرداخت و گفت که بنده خدا عادل کاری هم نکرده که این همه حجمه روی او وجود دادر (باخنده) که قلعه نویی پاسخ داد: نه اصلا اینگونه نیست. شما ببینید مصاحبه ها رو و بعدش را . اتفاقا عادل خیلی کار کرده است.

سرمربی سپاهان در ادامه در مورد اینکه آیا عارف غلامی به تیم اضافه می شود یا خیر، افزود: عارف غلامی سه هفته است که در تمرینات حاضر نمی شود و بازیکنی که سه هفته است تمرین نمی کند یعنی عملا نخواسته در کنار ما باشد. برای خودش و تیمش آرزوی موفقیت می کنم.

منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین