|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۲۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
رسانه های سعودی سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی را با دقت، حساسیت و نگرانی بسیار بالا دنبال می کنند.
 رسانه های سعودی سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی را با دقت، حساسیت و نگرانی بسیار بالا دنبال می کنند.

به گزارش ایرنا ، سعودی ها که طی سالهای اخیر در سیاستی هماهنگ با صهیونیست ها تلاش دارند ایران را کشور منزوی منطقه معرفی کنند، با سفر حسن روحانی به دو کشور سوئیس و اتریش ، غافلگیر شده اند.

دولت ریاض در کنار صهیونیست ها و رژیم های امارات و بحرین تنها کشورهایی بودند که از تصمیم یک جانبه 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه ایران، حمایت کردند.


اگرچه رسانه های رسمی عربستان تلاش دارند با عدم انعکاس سفر روحانی به اروپا از اهمیت آن بکاهند اما رسانه های الکترونیکی و حساب های کاربری این کشور در فضای مجازی به این دلیل که این خبر مهمترین خبر منطقه و جهان است ناچار به انعکاس آن ولو به صورت ناقص شده اند.
رسانه های سعودی که به دقت تمامی فعالیت های تیم دیپلماتیک ایران در سوئیس را رصد و گزارش می کنند ، جزییات سخنان اقای روحانی در جمع ایرانیان مقیم سوئیس را هم مورد توجه قرار داده اند.


پایگاه اطلاع رسانی 'ارم نیوز' سعودی که اخبار آن توسط سایر روزنامه های الکترونیکی و پایگاه های اطلاع رسانی وابسته به این رژیم بازتاب داده می شود، روز سه شنبه در این خصوص نوشت : روحانی در جمع هموطنان خود ، تحریم های آمریکا را زوگذر و موقتی دانست و گفت که تحریم های جدید آمریکا نه تنها دولت بلکه مردم را هدف قرار داده است .
به نوشته این سایت ، روحانی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران به خارج کشور را متوقف کند، گفت : آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.


پایگاه اطلاع رسانی سعودی افزود : روحانی با اعلام اینکه کشورش هیچ وقت در برابر فشار خارجی به زانو در نیامده است از ایرانیان مقیم خارج خواست در بیان واقعیت ها و سرمایه گذاری به کشور کمک کنند.

اعتراف به تحرک دیپلماتیک ایران در قلب اروپا بعد از آن صورت می گیرد که رسانه های الکترونیک و پایگاه های خبری وابسته به عربستان طی ماههای گذشته با انتشار اخبار جعلی، جهت دار و قلب واقعیت تلاش کردند برخی ناآرامی ها در کشور را به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام نسبت دهند و در این راه حتی به تصاویر قدیمی هم متوسل شدند که از سوی کاربران فضای مجازی رسوا شدند.


سفر روحانی به اروپا و هشدارهای مقامات کشور به برخی که تلاش دارند سهم نفت ایران در بازار جهانی را به دست آورند، رسانه های کشورهای مخالف منطقه ای و حامی سیاست های آمریکا را در لاک دفاعی قرارد داده است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز یکشنبه گذشته در 'همایش روز ملی صنعت و معدن' با اشاره به جنگ روانی آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران، گفت: هر کشوری در این مبارزه، قصد داشته باشد جای ایران را در بازار نفت بگیرد، خیانت به ملت ایران و فضای بین المللی کرده و روزی تقاص این خیانت را خواهد داد.


شبکه های تلویزیونی، پایگاه های اطلاع رسانی عرب زبان و حساب های کاربری رسانه های منطقه در شبکه های مجازی این هشدار را به عنوان خبر اول و فوری خود منتشر کردند.

رسانه های منطقه این هشدار ایران را - یک روز بعد از وعده های سعودی ها به ترامپ برای افزایش تولید نفت با هدف جبران کاهش عرضه احتمالی نفت ایران - مهم خواندند.

این رسانه ها با بیان اینکه ایران مقاومت را به تسلیم در برابر خواسته های آمریکا ترجیح داده است، نوشتند: معاون اول رییس جمهوری ایران با تاکید بر طراحی دولت تهران برای مقابله با تحریم های آمریکا، اعلام کرد که بخش خصوصی کشور می تواند از این پس به صورت شفاف نفت بخرد و آن را در بازارهای جهانی به فروش برساند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین