|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۸
کد خبر: ۲۲۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو سارق اینترنتی و کشف 2 هزار و 600 فقره اطلاعات حساب بانکی سرقتی در سطح استان خبر داد.
 جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو سارق اینترنتی و کشف 2 هزار و 600 فقره اطلاعات حساب بانکی سرقتی در سطح استان خبر داد.

حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی مبنی بر سرقت بیش از 23 میلیون ریال وجه نقد به صورت اینترنتی از حساب بانکی‌اش توسط افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، این فرد در شبکه‌های اجتماعی تلگرام با خرید اینترنتی یک نرم افزار و نصب آن روز دستگاه تلفن همراه پس از مدتی متوجه شد، اطلاعات حساب بانکی‌اش به سرقت رفته و از وی کلاهبرداری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، یادآور شد: با دریافت این اطلاعات، کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی رد سارقان اینترنتی را در یکی از استان های همجوار شناسایی کردند.

مفخمی، افزود: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضائی و اخذ نیابت در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، دو متهم اصلی این پرونده به نام های " شیدا و سجاد – س" را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: دربازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه گوشی تلفن همراه، سیستم رایانه به همراه تعدادی سیم کارت خطوط تلفن همراه کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند با تبلیغ نرم افزارهای موبایلی تحت عنوان ماهواره اندروید، ماهواره جیبی، دوربین لخت کن در شبکه های اجتماعی اقدام به اغفال افراد و سرقت اطلاعات حساب آنان در سطح استان‌های مختلف کشور می‌کردند.

مفخمی اضافه کرد: در بررسی‌های فنی صورت گرفته از تجهیزات توقیف شده متهمان ، تاکنون 2 هزار و 610 فقره اطلاعات حساب بانکی افراد کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این‌که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از ارائه اطلاعات حساب بانکی خود جدا خودداری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین