|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۲۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
ستاره‌های سلسائو موفق شدند سومین برد متوالی 2 بر صفر در جام جهانی را برابر مکزیک جشن بگیرند و به جمع هشت تیم برتر صعود کنند.
 ستاره‌های سلسائو موفق شدند سومین برد متوالی 2 بر صفر در جام جهانی را برابر مکزیک جشن بگیرند و به جمع هشت تیم برتر صعود کنند.

تیم ملی برزیل جام جهانی 2018 را با تساوی یک بر یک مقابل سوئیس آغاز کرد ولی بعد از آن دو برد پیاپی 2 بر صفر مقابل کاستاریکا و صربستان داشت تا صعودش به‌عنوان صدرنشین گروه E را قطعی کند و برابر مکزیک قرار بگیرد؛ شاگردان اوسوریو نخستین بازی خود را به شکل شگفت‌انگیزی با پیروزی یک بر صفر برابر آلمان پشت سر گذاشتند و بعد از آن توانستند کره جنوبی را شکست دهند ولی در دیدار اخیرشان مغلوب سوئد شدند تا با 6 امتیاز تیم دوم گروه F شوند و در مرحله حذفی با تیم برزیل برخورد کنند، اما آنها در بازی با آلمان نشان دادند غیر قابل پیش‌بینی و البته فوق‌العاده در ضد حملات هستند و شاید امروز هم برای ستاره‌های سلسائو دردسرساز شوند.

جام جهانی 2018 روسیه؛ مرحله یک هشتم نهایی
دوشنبه: 97/04/11 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: سامارا آرنا/ تماشاگر:
داور: جیانلوکا روچی(ایتالیا)؛ کمک‌ها: النیتو دی لیبراتوره، مائورو تونولینی و آنتونیو میگل متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا).

تیم ملی برزیل

آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، میراندا، فاگنر، فیلیپه لوئیز، پائولینیو، کاسمیرو، ویلیان، نیمار جونیور، فیلیپ کوتینیو و گابریل ژسوس.

سرمربی: تیته

تیم ملی مکزیک

گیرمو اوچوآ، هوگو آیالا، کارلوس سالسیدو، ادسون آلوارس، خسوس گایاردو، رافائل مارکز، هکتور هررا، آندرس گواردادو، کارلوس ولا، ایروینگ لوسانو و خاویر هرناندس.

سرمربی: خوان کارلوس اوسوریو

اخطار

ادسون آلوارس(38) از مکزیک

فیلیپه لوئیز(43) از برزیل

هکتور هررا(55) از مکزیک

کاسمیرو(59) از برزیل

کارلوس سالسیدو(77) از مکزیک

آندرس گواردادو(2+90) از مکزیک

شرح گل

برزیل 1 – مکزیک 0 (دقیقه 51: نیمار): پاس پشت پای نیمار، ویلیان را صاحب توپ کرد که او با حرکت به سمت چپ محوطه جریمه و پاس به محوطه 6 قدم سه هم‌تیمی خود را مقابل دروازه خالی مکزیک قرار داد که نیمار با تکل گلزنی کرد و برزیل را در شروع نیمه دوم پیش انداخت.

برزیل 2 - مکزیک 0 (دقیقه 88: روبرتو فیرمینیو(فیرمینو)): فرناندینیو با پاس در عمق نیمار را راه انداخت که او بعد از نفوذ تا محوطه جریمه به دنبال گلزنی با شوت زمینی بود که اوچوآ دخالتی روی توپ داشت ولی در ادامه فیرمینو مقابل دروازه خالی مکزیک موفق به گلزنی شد.

لحظات حساس

دقیقه 2: ارسال گواردادو با پای چپ را بکر به زیبایی مُشت کرد و در ادامه شوت لوسانو بعد از برخورد به میراندا راهی کرنر شد تا موقعیت خطرناک مکزیک در ابتدای مسابقه همراه با گل نباشد.

دقیقه 5: شوت سر ضرب نیمار از پشت محوطه جریمه را اوچوآ به شکل ناقص دفع کرد و در ادامه مدافع مکزیک توپ را در اختیار گرفتند.

دقیقه 9: ارسال ولا از کرنر را سالسیدو با ضربه سر زد که در ادامه چیچاریتو به دنبال باز کردن دروازه برزیل بود که آفساید او اعلام شد.

دقیقه 18: ارسال عالی ولا از جناح چپ زمین قبل از اینکه توسط لوسانو تبدیل به موقعیت خطرناکی شود توسط مدافعین برزیلی دور شد.

دقیقه 22: هررا با سر توپ دیدنی میراندا را جای گذاشت ولی سیلوا مقابل شوت او ایستاد تا دروازه برزیل همچنان بسته بماند.

دقیقه 25: نیمار با تغییر مسیر و دریبل عالی، آلوارس را جای گذشت ولی شوت بغل پای او را اوچوآ با خروج از دروازه و واکنش به موقع دفع کرد.

دقیقه 27: ارسال نیمار از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین بعد از ضربه‌ای که سیلوا به توپ زد، توسط سالسیدو دفع شد و در ادامه ارسال ژسوس به بعد از تیرک دوم، پاس نیمار و شوت بی‌دقت کوتینیو به بیرون رفت.

دقیقه 33: نیمار سه بازیکن مکزیک را به طرف خود کشید و به ژسوس پاس داد ولی او برای زدن شوت زاویه خود را تنگ کرد و ضربه او را ژسوس و در ادامه مدافعان مکزیک اجازه ندادند تبدیل به گل شود.

دقیقه 39: شوت نیمار از روی ضربه ایستگاهی فاصله 30 متری با اختلاف کمی از روی دروازه مکزیک به بیرون رفت.

دقیقه 41: ارسال زمینی خطرناک ویلیان از سمت راست زمین را اوچوآ درازکش جمع کرد.

دقیقه 48: نیمار کرنر را کوتاه کار کرد و به کوتینیو پاس داد که حرکت در عرض و شوت او را اوچوآ با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.

دقیقه 50: گایاردو از میانه زمین تا پشت محوطه جریمه برزیل پیش رفت ولی شوت فنی او با اختلاف کمی از روی تیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 59: اوچوآ با واکنشی عالی شوت بغل پای پائولینیو را دفع کرد و مانع از گلزنی برزیلی‌ها شد.

دقیقه 61: شوت محکم ولا به زیر طاق دروازه برزیل را آلیسون با یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه 63: ویلیان بعد از پا عوض کردن‌های متوال به سمت دروازه مکزیک شوت زد که اوچوآ باز هم با عکس‌العمل به موقع توپ را به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 68: باز هم نفوذهای ویلیان و دریبل‌های او خطرساز شد و این بار پاس او را نیمار با پای چپ زد که توپ بعد از برخورد به سالسیدو به کرنر رفت.

دقیقه 70: هررا فرار سریعی از سمت راست زمین داشت ولی ارسال او را تیاگو سیلوا برگشت داد و شوت گواردادو از پشت محوطه جریمه هم مجددا به پای سیلوا برخورد کرد تا مکزیک همچنان در حسرت گلزنی بماند.

دقیقه 75: شوت پشت محوطه ویلیان قدرت لازم را نداشت و در اختیار اوچوآ قرار گرفت.

در حاشیه

* به دلیل آسیب دیدگی مارسلو یک تغییر درترکیب امروز برزیل نسبت به بازی اخیرشان برابر صربستان به وجود آمده که فیلیپه لوئیز جانشین مدافع چپ مصدوم این تیم شده است.
* هکتور مورنو و میگل لایون که در نخستین بازی مکزیک در جام جهانی برابر آلمان در ترکیب حضور داشتند، در بازی حساس امروز تیم‌شان جزو نفرات اصلی قرار نگرفته‌اند و جای خود را به ادسون آلوارس و رافائل مارکز با تجربه داده‌اند.

*رافائل مارکز دومین بازیکن بعد از آنتونیو کارباخال، بازیکن سابق تیم ملی مکزیک محسوب می‌شود که در پنج جام جهانی متوالی جزو ترکیب ثابت قرار می‌گیرد.

بهترین بازیکن

نیمار که نمایش دور از انتظاری در مرحله گروهی جام جهانی نداشت و تنها یک گل به ثمر رسانده بود، امروز در نخستین دیدار دور حذفی برزیل برابر مکزیک خوش درخشید و علاوه بر حملات متعددی که با واکنش‌های خوب گیرمو اوچوآ همراه می‌شد، توانست گلزنی کند و یک پاس گل بدهد تا بهترین بازیکن سلسائو در جریان برتری 2 بر صفر مقابل مکزیک باشد.

اتفاق ویژه

شگفتی‌سازی‌های جام جهانی 2018 و روند حذف تیم‌های بزرگ این بار ادامه پیدا نکرد و برزیل برابر مکزیکی که در نخستین مسابقه خود موفق به برتری مقابل آلمان شده بود، شکست نخورد تا مثل آلمان، آرژانتین، پرتغال و اسپانیا وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها نداشته باشد و همچنان در روسیه بماند.

منبع : ورزش سه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین