|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
«فرهاد تجری» نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز اظهار کرد: زلزله در کنار مشکلاتی که داشت درس بزرگ وحدت و همدلی در بعد ملی و همکاری و همدلی در بعد منطقه‌ای برای مردم کرمانشاه به همراه داشت.
 استاندار کرمانشاه گفت: زلزله کرمانشاه نشان داد با وحدت و همدلی می‌توان تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

 «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در آئین بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده استان اظهار کرد: زلزله کرمانشاه یکی از بی‌سابقه‌ترین زلزله‌های کشور بود که در عرض 20 ثانیه بیش از شش هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به استان وارد کرد و این بجز تلفات و آسیب‌های جانی و روحی است.

وی با بیان این‌که اولویت کار در مناطق زلزله‌زده به بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص داده شد،گفت: در مجموع 90 هزار واحد مسکونی در این مناطق نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

بازوند با بیان این‌که همه مردم کشور و نظام برای بازسازی مناطق زلزله‌زده بسیج شده‌اند، افزود: دولت نیز در کنار مردم برای بازسازی مناطق زلزله‌زده با تمام توان تلاش می‌کند.

وی از اختصاص 6325 میلیارد تومان اعتبار از سوی هیئت دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: از این میزان هزار میلیارد تومان در بحث امهال وام‌ها و 831 میلیارد تومان نیز در قالب کمک‌های بلاعوض اختصاص داده شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اتمام ساخت چهار واحد مسکونی گفت: تا پایان شهریور ماه نیز طبق برنامه‌ریزی 12 هزار واحد مسکونی به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این‌که 13 هزار واحد به جمع واحدهای تخریبی اضافه شد، گفت: در راستای فرصت‌سازی از زلزله، خانه‌هایی که قابلیت این را داشت که فعلاً تخریب نشود را هم تخریب کردیم تا بازسازی خوبی در مناطق زلزله‌زده صورت بگیرد.

بازوند گفت: اکنون در مرحله بازسازی نیز همه نیروها با یک کار جهادی پای کار آمده‌اند و در این مرحله نیز می‌توان شاهد ثبت یک رکورد دیگر بود.

وی افزود: این زلزله نشان داد با وحدت ملی و تحت زعامت رهبر انقلاب می‌توان همه تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

«فرهاد تجری» نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز اظهار کرد: زلزله در کنار مشکلاتی که داشت درس بزرگ وحدت و همدلی در بعد ملی و همکاری و همدلی در بعد منطقه‌ای برای مردم کرمانشاه به همراه داشت.

وی به روند ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: متأسفانه قیمت مصالح و آهن‌آلات از رقم پیش‌بینی شده دولت بیشتر شده که نیاز است با پیگیری استاندار متممی برای اعتبارات مناطق زلزله‌زده اخذ شود.

سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: زلزله استان علیرغم همه تلخی‌هایی که داشت توانست به یک تجربه خوب مدیریتی و الگویی برای پیشبرد امور تبدیل شود.

وی افزود: زلزله کرمانشاه عرصه و بستر همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور شد، بطوری‌که سپاه‌های سراسر کشور هم در عرصه امداد و نجات و هم اسکان موقت و هم اسکان دائم در کنار دیگر مسئولان حضور فعالی در منطقه دارند.

ریحانی گفت: این همدلی می‌تواند الگویی برای همکاری در دیگر عرصه‌های کشور باشد و می‌توانیم با همکاری هم بر بخش زیادی از مشکلات کشور فائق بیاییم.

«امید قادری» مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز با اعلام این‌که 13 هزار و 656 مددجوی بهزیستی در زلزله اخیر دچار آسیب شدند، گفت: صرفاً در بخش مسکن 2186 واحد مسکن مددجویان تخریب و بیش از 1900 واحد نیز آسیب دیدند که نیاز به تعمیر دارند.

قادری با اشاره به کمک‌های بهزیستی برای ساخت این واحدها، گفت: در کنار کمک‌های دولت، بهزیستی نیز کمک‌های بلاعوضی به این منظور اختصاص داده است.

وی یادآور شد: از مجموع 2186 واحد تخریبی مددجویان ساخت 329 واحد را بسیج سازندگی تقبل کرده که امروز شاهد بهره‌برداری از 200 واحد آن هستیم و مابقی واحدها نیز در حال ساخت است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین