»
کد خبر: ۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از فضاسازي هاي جريانهاي سياسي عليه سرپرست هاي سه وزارتخانه تصريح كرد رييس جمهوري به پشتوانه راي مردم و خواسته آنان در انتخابات ۲۴ خردادماه ، دست به انتخاب كابينه اش زده است.
تدبیر و امیدمهدي سنايي روز سه شنبه در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي گفت: معرفي وزرا و سرپرست وزارت خانه ها از اختيارات رييس جمهوري است و رييس جمهوري در چهارچوب سياست هاي خود و با توجه به آرايي كه از مردم اخذ كرده، گزينه هايش را معرفي مي كند.

وي افزود: رييس جمهوري بر اساس رايي كه از مردم اخذ كرده، حق انتخاب كابينه را دارد و ضروري است افرادي كه در مورد انتخاب سرپرست هاي سه وزارت خانه مخالفت داشته اند، به اين موضوع توجه كنند.

نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه اين اقدام مخالفان اين تصور را ايجاد مي كند كه آنان تصورشان از نظام سياسي ما نظام سياسي پارلماني است.

سنايي اظهار داشت: در نظام پارلماني اين گونه است كه وزرا بر اساس نظر پارلمان چيدمان مي شوند در حالي كه در كشور ما نظام رياست جمهوري برقرار است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي توانند بعد از معرفي وزراي پيشنهادي به مجلس، در جلسه راي اعتماد نظر خود را بيان كنند.

سنايي در ادامه به تعامل خوب مجلس و دولت اشاره كرد و اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي و دولت تعامل خوبي با هم دارند و راي اعتماد نشان داد كه اين تعامل بسيار خوب و مناسب است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین