|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۲۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی حالت آماده‌باش اعلام کرد.
 رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی حالت آماده‌باش اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه هاآرتص، در سایه تشدید تنش در جنوب سوریه، ارتش اسرائیل در ارتفاعات جولان اعلام آماده‌باش کرد.

هاآرتص نوشت، این اقدامات در سایه تشدید تنش و درگیری میان ارتش سوریه و گروه‌های شورشی در جنوب این کشور و نزدیک شدن بیشتر نیروهای دولت سوریه به مرزهای اراضی اشغالی اتخاذ شده است.

این روزنامه نوشت، اسرائیل احتمال نمی‌دهد که درگیری مستقیمی میان ارتشش و نیروهای سوریه روی دهد اما خود را آماده می‌کند تا با عواقب غیرمستقیم تحولات استان درعا بر منطقه تعامل کند.

در این راستا، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل به منظور برگزاری دیدار فوری با جوزف دانفورد، همتای آمریکایی خود، تمرکز بر آخرین تحولات جنوب سوریه و تلاش آمریکا و روسیه برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه روز پنجشنبه وارد واشنگتن شده است.

طبق نوشته هاآرتص پیش‌بینی می‌شود، در این دیدار آیزنکوت تاکید کند که عبور ایران از خطوط قرمز اسرائیل را وادار به مداخله نظامی در درگیری‌های موجود در جنوب سوریه می‌کند.

همچنین این دو مقام نظامی جزئیات مرحله پس از جنگ سوریه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

روزنامه مذکور نوشت، اسرائیل با کنترل دوباره دولت دمشق بر بخش سوری ارتفاعات جولان بدون استقرار نیروهای غیر سوری در این منطقه مخالفت نخواهد کرد.

همزمان با این امر، کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه نشستی با هدف بررسی آمادگی‌های کنونی جبهه داخلی برای جنگ احتمالی در شمال سوریه تشکیل خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین