|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
مدیر کل مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت، خرید و فروش‌های پنهانی ارز توسط نیروی انتظامی رصد می‌شود و در این میان سوپرمارکت‌هایی هم مشاهده شده که اقدام به خرید و فروش ارز کرده‌اند. خرید و فروش ارز در سوپرمارکت‌ها حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشته و بسیاری متعجب از این وضع خواستار رسیدگی به بازار ارز شده‌اند.
 فروش ارز در سوپرمارکت‌ها تکذیب شد.

روزنامه شهروند نوشت: «تنش در بازار ارز ماه‌هاست که مردم را سردرگم کرده است. فروشندگان ریز و درشت اجناس در بازار افزایش قیمت‌هایشان را به افزایش دلار نسبت می‌دهند و از سویی رسیدن قیمت دلار به ٩‌هزار تومان در هفته گذشته فشار بسیاری را بر مردم وارد کرده است. مردم ناراضی از نابسامانی اوضاع و مسئولان هم در حال حواله‌ دادن مشکلات به یکدیگرند. در چنین وضعیتی امیرمحمد پرهام‌فر، مدیر کل مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت، خرید و فروش‌های پنهانی ارز توسط نیروی انتظامی رصد می‌شود و در این میان سوپرمارکت‌هایی هم مشاهده شده که اقدام به خرید و فروش ارز کرده‌اند. خرید و فروش ارز در سوپرمارکت‌ها حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشته و بسیاری متعجب از این وضع خواستار رسیدگی به بازار ارز شده‌اند.

اما سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران در گفتگو با «شهروند» فروش ارز در سوپرمارکت‌ها را تکذیب کرده و می‌گوید که اصلا چنین چیزی امکان ندارد. من از بازار آشفته ارز خبر دارم اما اوضاع دیگر آن‌ قدر هم به هم ریخته نیست که سوپرمارکت‌داران دست به چنین کاری بزنند. «مسئولان وقتی از سوپرمارکت نام می‌برند، باید بدانند که دقیقا درباره چه چیزی حرف می‌زنند. سوپرمارکت جایی است که حداقل ٧٠ متر مربع زیربنا داشته باشد اما در اذهان عامه حتی یک زیرپله و دکه هم به‌ عنوان سوپرمارکت شناخته می‌شود. از مسئولان توقع نداریم که همه این اصناف را به‌ عنوان سوپرمارکت تلقی کنند و بعد اگر خلافی از یکی از آنها سر زد، بگویند که فلان کار در سوپرمارکت‌ها انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «صاحبان و فروشنده‌های سوپرمارکت‌هایی که در مرکز شهر فعالند به قدری سرشان شلوغ است و از نظر مالی هم وضع مناسبی دارند که امکان ندارد به چنین کاری روی بیاورند. شاید منظور آقای مسئول دلال‌های ارزی هستند که در پیاده‌روها کار می‌کنند و احیانا در برابر سوپرمارکتی مشغول این کار بوده‌اند، شاید خنده‌دار باشد اما چیزی غیر از این به ذهنم نمی‌رسد. شاید هم یک سوپرمارکت‌دار مقداری ارز داشته و مثل همه مردم آن را در بازار آزاد معامله کرده است که در این صورت این کار ربطی به شغلش ندارد. پس اگر کسی که این کار را می‌کند، کارمند باشد باید در رسانه‌ها بگوییم خرید و فروش ارز به کارمندان رسید.

درخشانی معتقد است که این حرف‌ها به نابسامانی بازار ارز دامن می‌زند و بهتر است که بیان نشود: «اگر بر فرض چنین چیزی هم بود ما از مردم می‌خواهیم که بلافاصله آن را گزارش کنند تا ما در اتحادیه برابر مقرراتمان برخورد لازم را انجام بدهیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین