|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۱۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
به دلیل تغییرات نظام آموزش متوسطه، برای داوطلبان از نظام آموزشی (6-3-3) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی پیش دانشگاهی و قبل از آن یک نوع سوال دیگر طراحی می شود؛ اما به طور حتم همه این سئوالات به صورت تستی خواهد بود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سوالات آزمون سراسری 98 به صورت تستی بوده و برای دو گروه داوطلبان نظام آموزشی قدیم و جدید ارایه خواهد شد.


ابراهیم خدایی روز شنبه  اظهار داشت: آزمون سراسری سال 1398 دو تغییر در ارتباط با شیوه برگزاری و درصد تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت.

وی گفت: در خصوص شیوه برگزاری و با توجه به اینکه سال 98 نخستین خروجی داوطلبان نظام جدید از حوزه آموزش متوسطه است، دو نوع سوال تستی خواهیم داشت به گونه ای که یک نوع سوال برای دانش آموزان نظام جدید خواهد بود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: همچنین به سبب این که اکثریت زیادی از داوطلبان، افرادی هستند که سال های گذشته مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی را دریافت کرده اند؛ برای آنان نیز بر اساس کتاب های دوره نظام قدیم سوالات تستی ارایه خواهد شد.

وی در رد تشریحی بودن بخشی از سوالات کنکور 98، توضیح داد: برداشت نادرستی از ارائه دو نوع سوال در آزمون سراسری سال 1398 روی داده است و برخی چنین پنداشته اند که دو نوع آزمون برگزار خواهد شد.

خدایی تصریح کرد: به دلیل تغییرات نظام آموزش متوسطه، برای داوطلبان از نظام آموزشی (6-3-3) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی پیش دانشگاهی و قبل از آن یک نوع سوال دیگر طراحی می شود؛ اما به طور حتم همه این سئوالات به صورت تستی خواهد بود.

خدایی گفت: همچنین درصد تحصیل سوابق تحصیلی در دستور شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که احتمالا قبل از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 97 آن را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد که چند درصد تحصیل سوابق تحصیلی تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: این دو تغییری است که سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون سراسری سال 98 در نظر گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین