|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۱۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان این که در کشور ۷۰ بندر و ۱۹۰ مرکز تخلیه آبزیان موجود است، اظهار داشت: بخشی از این بنادر دچار فرسودگی هستند و هر ۱۰ تا ۱۵ سال نیاز به نوسازی دارند.
 سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تن انواع آبزیان از دریا صید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران  ضمن اعلام این خبر افزود: : این میزان صید، هدف پایان برنامه ششم توسعه بوده و ما به سمت صید آبزیان تا ۷۵۰ هزار تن حرکت می کنیم.

دکتر شاپور کاکولکی اظهار داشت: از ۷۰۰ هزار تن صید آبزی در دریا حدود ۱۵۰ هزار تن آن مربوط به آب های اقیانوس هند است که جا دارد از تلاش صیادان خطه جنوب شرق ایران که دل را به اقیانوس می زنند و این تهفه را برای ایران عزیز می آورند تشکر کنم. جا دارد همه دستگاهها از این عزیزان که فشار کمتری به ذخایر آبزیان دریا وارد می کنند حمایت های حوزه تخصصی خود را اعمال نمایند.

وی ادامه داد: هر سال شناورهای ایران که برای صید به آب های دور می رفتند پس از ۴۰ تا ۴۵ روز با ۳۵ تا ۴۰ تن محصول باز می گشتند، اما در سال ۹۶ صیادان بعد از ۲۵ تا ۳۵ روز صید با ظرفیت کامل بازگشتند.

معاون سازمان شیلات ایران تغییرات آب و هوایی را علت افزایش صید دانست و گفت: سال گذشته ماهی تون به آب های ایران نزدیک شده بودند و صید وضعیت خوبی داشت و هزینه کارگری هم کاهش یافت.

وی درباره لایروبی و نگهداری بنادر ماهیگیری کشور نیز اذعان داشت: در سفر استانی رییس جمهوری به استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعتبارات خوبی برای لایروبی و نگهداری بنادر ماهیگیری مصوب شد به طوری که در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان به بنادر بریس و رمین برای سال ۹۷ تخصیص یافت.

کاکولکی افزود: از محل سفر استانی رییس جمهوری به استان هرمزگان نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان برای لایروبی بنادر این استان اختصاص داده شد.

وی گفت: ما برای منطقه آزاد تجاری آبادان هم توانستیم اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به منظور ساخت و بازسازی اسکله آبادان جذب کنیم که این رقم از سایر منابع و خارج از اعتبارات شیلات تامین شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان این که در کشور ۷۰ بندر و ۱۹۰ مرکز تخلیه آبزیان موجود است، اظهار داشت: بخشی از این بنادر دچار فرسودگی هستند و هر ۱۰ تا ۱۵ سال نیاز به نوسازی دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین