کد خبر: ۲۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: در 19 روز نخست مرداد ماه، 25 نفر سر صحنه تصادف و 25 نفر در آمبولانس و بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.
سرهنگ حسن فرجی در چهارمین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی آذربایجان‌شرقی، با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات جاده‌های استان خاطرنشان کرد: میزان تصادفات فوتی آذربایجان‌شرقی در چهار ماه اول سال 93 نسبت به همین بازه زمانی در سال 92، رضایت‌بخش است.

وی افزود: همچنین تعداد افراد فوت شده در سر صحنه و آمبولانس نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است اما بازهم نیاز به حضور پررنگ نیروهای امدادی در برخی مسیرها همچون مرند- خوی و مرند - جلفا احساس می‌شود.

وی ادامه داد: فراوانی تصادفات بر اساس نوع وسایط نقلیه به ترتیب عبارت‌اند از: سواری، وانت، باری، موتورسیکلت و مسافربری و همچنین بیمارستان‌های هشترود و مرند نیز بیشترین تعداد فوتی سوانح رانندگی را شامل می‌شوند که نیاز به بررسی دقیق و پوشش نقاط ضعف ضروری است.

فرجی با اعلام اینکه با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تعداد تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: باتوجه به خوش آب و هوا بودن آذربایجان شرقی، بلافاصله بعد از پایان ماه مبارک رمضان خیل عظیمی از هموطنان به سمت استان ما سفر کرده‌اند و علی رغم کنترل شبانه روزی پلیس راه، متأسفانه آمار تعداد تصادفات در 19 روز گذشته بالا است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همچون چهار ماه گذشته، جاده اهر - تبریز که شامل کل منطقه ارسباران می‌شود، رکورددار تعداد تصادفات منجر به فوت است؛ به طوری‌که 13 نفر در 19 روز نخست مرداد ماه، جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند، بعد از اهر، جاده تبریز - آذرشهر با 9 کشته در رده دوم قرار دارد.

وی با اعلام اینکه اتوبان شهید کسایی یک دهم جاده‌های استان را شامل می‌شود، گفت: با این حال تعداد تصادفات در این مسیر بالا است.

وی افزود: خواب‌آلودگی و یکنواخت بودن مسیر اصلی‌ترین دلیل تصادفات در آزادراه‌هاست که در اکثر مواثع منجر به واژگونی خودرو می‌شوند.

فرجی با علام اینکه انتظار می‌رفت دستگاه‌های مختلف در تعطیلات عید فطر، پلیس راه را در برقراری ایمنی جاده‌ها بیشتر یاری کنند، خاطرنشان کرد: کاهش میزان تصادفات در جاده‌های استان نیازمند حرکت‌موازی و هم سو تمامی دستگاه‌های مرتبط است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین