|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۱۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
قطعا اين صنعت با توجه به سطح وسيعي از شاغليني كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم با آن در ارتباط هستند، دچار مشكلات عديده اي در توليد، ادامه حيات اقتصادي و حفظ سطح اشتغال جامعه خواهد شد.
امير عالي زاده؛/ صنعت خودرو با آغاز تحريم هاي جديد آمريكايي قطعا در شرايطي حساس قرار خواهد گرفت و ادامه حيات اقتصادي شركت هاي خودروسازي داخلي قطعا"  دستخوش نوسان خواهد شد كه ضرورت دارد همه ي دستگا ه هاي اجرايي و قانون گذار و رسانه هاي جمعي در راستاي حمايت از توليد داخلي، شرايط را به نحوي رقم بزنند تا دشواري هاي پيش رو با تلاش جمعي، همت ايراني و تدبير هرچه بيشتر آسان شده و صنعت خودروسازي داخلي به خوداتكايي و استقلال بيشتر نائل آيد.

نيك مي دانيم كه هدف از تحريم هاي آمريكايي، ايجاد بحران در كشور به منظور ناكارآمد نشان دادن نظام جمهوري اسلامي در همه شقوق است و البته كه بخش صنعت يكي از مهمترين بخش هاي توسعه و پيشرفت در كشور است و صنعت خودرو نيز يكي از محوري ترن صنايع به شمار مي رود كه صنايع مختلف با اين صنعت ارتباطي تنگاتنگ دارند.

هدف قراردادن توليد و مونتاژ در صنعت خودرو جهت اعمال تحريم هاي جديد، نشانگر آن است كه اگر دستگاه هاي مسئول و رسانه هاي جمعي در راستاي حمايت از اين صنعت تلاش بيشتري از خود نشان ندهند، قطعا اين صنعت با توجه به سطح وسيعي از شاغليني كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم با آن در ارتباط هستند، دچار مشكلات عديده اي در توليد، ادامه حيات اقتصادي و حفظ سطح اشتغال جامعه خواهد شد.

در اين شرايط مي طلبد كه هريك از دستگاه هاي متولي كشور در راستاي حمايت از توليد داخلي، با درك شرايط حساس صنعت خودرو گام هاي عملي جهت حمايت از اين صنعت را بردارند و هريك به فراخور نقش و جايگاه خود در سطوح تصميم گيري، اجرايي و قانونگذاري به استقلال و بومي شدن آن كمك كنند. تخصيص ارز دولتي به ميزان كافي براي خريد برخي از مواد اوليه، كمك به توسعه، انتقال و استقرار تكنولوژي هاي نوين در ساخت قطعات و مونتاژ خودرو، خوددراي از قيمت گذاري دستوري خودروهاي توليدي و وضع قوانين و مقرراتي كه به توليد داخلي فراتر از گذشته بها داده شود، از مواردي است كه مي تواند صنعت خودرو را در مسير بالندگي، استقلال بيشترو بومي سازي قرار دهد.

در اين ميان نقش رسانه هاي جمعي به ويژه صداوسيماي جمهوري اسلامي به مراتب حساس تر بوده و ضروري است كه مسئولين رسانه ي ملي به دور از هرگونه فضاسازي ها و بازي هاي رسانه اي، از يك كاه كوه نسازند و از انتشار گزارش هايي كه به توليد داخلي صدمات جبران ناپذيري وارد مي كند، خودداري كنند و همچنين رسانه هاي ديگر كه در حد دامنه ي مخاطبان خود تاثيرگذار هستند، بهتر است كه شرايط خطير صنعت خودرو را به درستي درك كنند و در انتقال اخبار و انعكاس ديدگاه هاي خود بر اساس منطق شرايط  سخت تحريم به وظايف رسانه اي خويش عمل كنند چرا كه همه ي ما در برابر طوفان سخت تحريم ها، سوار بر كشتي بزرگ ايران هستيم و آسيب رساندن به هر بخشي از اين كشتي به يقين باعث غرق شدن همه ي ما خواهد شد. بنابراين شايسته است كه به همه صنايع داخلي از جمله صنعت خودرو به عنوان عضوي از يك خانواده بزرگ بنگريم و براي سربلندي آن بيشتر از قبل بكوشيم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین