|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: ماموران ایست بازرسی صلوات آباد سنندج محموله 6 کیلو و 600 گرمی طلای قاچاق را کشف کردند.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: ماموران ایست بازرسی صلوات آباد سنندج محموله 6 کیلو و 600 گرمی طلای قاچاق را کشف کردند.

سیدنجیم حسینی روز چهارشنبه اظهار داشت: ماموران این ایست بازرسی در ادامه پایش خود به یک دستگاه خودرو سواری پژو مشکوک شده و پس از بازرسی، این مقدار طلای قاچاق را که در قالب 12 بسته در خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی ها مشخص که این مقدار طلا به صورت قاچاق از کشور عراق وارد شده بود و شخصی قصد داشت آن را به استان های مرکزی کشور منتقل کند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی سنندج افزود: شعبه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سنندج نیز پس از بررسی موضوع و استناد به شواهد، این متهم را به پرداخت 9 میلیارد و 170 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: با توجه به اعتراض متهم، موضوع در شعبه ششم تجدیدنظر رسیدگی به قاچاق کالا و ارز استان بررسی و با توجه به قیمت طلاها متهم به پرداخت هفت میلیارد و 232 میلیون ریال جریمه کرد.

وی افزود: مالک خودرو حامل طلاها نیز که فردی دیگر غیر از متهم اصلی بود، به خاطر عدم اطلاع از وجود طلا در خودرو، قرار منع تعقیب در مورد وی صادر شد.

سال گذشته در مجموع هشت هزار و 120 فقره پرونده تخلف مربوط به صنوف بخش های مختلف در تعزیرات حکومتی تشکیل و متخلفان به پرداخت 633 میلیارد و 300 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

استان کردستان به سبب داشتن بیش از 284 کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین