|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
معاون علمی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم در خصوص گروه های کاری موسسه از جمله گروه پژوهشی بنیادین، گروه پژوهشی اقتصادی، گروه پژوهشی پزشکی و تغذیه، گروه پژوهشی حقوقی و عبادی و گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی و ماموریت ها و وظایف این گروه ها گزارشی را ارایه کرد.
نخستین نشست مسئولان موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم و سازمان ملی استاندارد ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین کلباسی، مدیر ، حجت الاسلام والمسلمین بیات، معاون و حجت الاسلام والمسلمین واشیان، مدیر گروه پژوهشی پزشکی و تغذیه موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم، وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، محمد حسین شجاعی، مشاور عالی رییس سازمان ،غلامرضا امینی، مدیر کل و زهره غنوی، معاون دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال، شنبه 2 تیر در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال در خصوص فعالیت ها، مسئولیت ها و قوانین حاکم موجود سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه حلال، تشکیلات شورای سیاستگذاری و راهبری تجارت کالاها و خدمات حلال و آخرین آمار گردش مالی حلال در حوزه های مختلف به ارایه توضیحاتی پرداخت.

در ادامه، معاون علمی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم به تاریخچه تاسیس، ماموریت اصلی موسسه و وظایف و مسئولیت ها و حوزه های عملکرد موسسه اشاره و زمینه های همکاری بین موسسه و سازمان ملی استاندارد ایران را بیان کرد.

سپس، مدیر موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم دلیل طرح پیشنهاد گفتگو را ارتباط حیطه کاری موسسه با سازمان ملی استاندارد ایران ذکر کرد و اظهار داشت: موضوع شناسی مسئله بسیار مهمی است و منشأ بسیاری از اشکالات در عرضه فقه، نپرداختن به موضوع شناسی است.

وی افزود: موضوعات فقهی باید کاملاً شناخته شود تا متخصصان به آن بپردازند و باید تعریف دقیق علمی از آنها بدست آید.

معاون علمی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم در خصوص گروه های کاری موسسه از جمله گروه پژوهشی بنیادین، گروه پژوهشی اقتصادی، گروه پژوهشی پزشکی و تغذیه، گروه پژوهشی حقوقی و عبادی و گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی و ماموریت ها و وظایف این گروه ها گزارشی را ارایه کرد.

مدیر گروه پژوهشی پزشکی و تغذیه نیز در ادامه این نشست به بیان موضوعاتی در خصوص بخش های اثرگذار و نظام سلامت، نمونه ها و دیدگاه های شرعی از نگاه موسسه با نگاه نظام واره ای و وجود ابزار و خط کشی برای رصد حوزه های سلامت پرداخت.

وحید مرندی مقدم با ارائه گزارشی از تاریخچه سازمان ملی استاندارد ایران و شرح چارت سازمانی و فعالیت های سازمان در اسمیک و حوزه حلال، قانون جدید و اختیارات سازمان و به همکاری این حوزه با کمیته فقهی مطابق با دستورالعمل شورای سیاستگذاری و راهبری تجارت کالاها و خدمات حلال در حوزه های مختلف اشاره کرد.

محمد حسین شجاعی تاریخچه سازمان و مرکز اندازه شناسی در سطح ملی و بین المللی انواع گواهی های ارزیابی انطباق در سطح سازمان را تبیین کرد.

زهره غنوی، معاون دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال در خصوص همکاری بین سازمان و موسسه موضوع شناسی در زمینه های ماهی حلال گوشت و افزودنی ها از سال 1394 توضیحاتی ارائه و زمینه های همکاری در خصوص اظهارنظر در تدوین استانداردهای حلال شامل بسته بندی، چرم و پوست، محصولات آرایشی و بهداشتی را بیان کرد.

اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم در پایان نشست از آزمایشگاه های روغن، آب، افزودنی ها و افلاتوکسین بازدید کردند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین