|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۱۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
نویسنده این گزارش همچنین موضوع سرمازدگی محصولات باغی را نیز که خسارت زیادی به باغداران زده را در افزایش قیمت میوه موثر دانسته است.
 تابناک به دنبال افزایش قیمت میوه و تره بار با انتشار گزارشی با 'تیتر میوه هایی که طلا شدند' به این موضوع و عوامل موثر بر آن است.

در این مطلب تابناک که به قلم ناهید هدایتی نوشته شده است، می خوانیم طی هفته‌های گذشته قیمت انواع میوه نسبت به گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 25 خرداد ماه گروه میوه های تازه با 28 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل و 37.3 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال قبل مواجه شده است.

تابناک نوشته است که در چنین وضعیتی قیمت میوه ها از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر و از کوچه‌ و خیابانی به کوچه‌ و خیابان دیگر متفاوت است که البته به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، این فاصله قیمت میوه ارتباطی با فروشندگان میوه ندارد و آنها فقط توزیع کننده این محصولات هستند و خودشان در تهیه بار با چنین مشکلی مواجه هستند و انواع میوه را از مرکز میوه و تره بار با قیمت‌های مختلفی خریداری می‌کنند.

سایت تابناک در این زمینه گفت و گویی نیز با حبیب صادقی پور رییس اتحادیه میوه فروشان استان قزوین داشته و به نقل از وی نوشته است: موز کیلویی 6000 تومان تا 6500 هزار تومان و هم چنین شلیل کیلویی 6000 تومان تا 8000 هزار تومان در بازار قزوین عرضه می‌شود از سوی دیگر، طالبی هر کیلو 2500 تا 3000 تومان و هندوانه کیلویی 2000 تا 2200 تومان در بازار به فروش می‌رسد.

این مسئول یا بیان اینکه سیب و گلابی هنوز در بازار استان توزیع نشده،به تابناک گفته است: سیب سنتی کیلویی 3000 تا 4000 تومان عرضه می‌شود همچنین گوجه سبز کیلویی 5000 تا 6000 تومان، زردآلو 4000 تا 12000 تومان، توت فرنگی از 5000 تا 10000 تومان در بازار استان قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش تابناک قزوین،جای نظارت دقیق برای جلوگیری از آشفتگی بازار و همچنین رانت‌های قیمتی خالی است.

نویسنده این گزارش همچنین موضوع سرمازدگی محصولات باغی را نیز که خسارت زیادی به باغداران زده را در افزایش قیمت میوه موثر دانسته است.

کشف اسکناس جعلی در قزوین، سخنان استاندار در همایش نقش قضا و رسانه با تیتر 'رسانه ها می توانند افکار عمومی را هدایت کنند' و دیدار رییس جهاد کشاورزی قزوین با مسئولان نمایندگی آستان قدس رضوی از دیگر عناوین امروز تابناک است.

استان قزوین دارای 107رسانه اعم از خبرگزاری، سایت خبری تحلیلی، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین