حسین طلا با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در تهران اظهار کرد: برابر صورتجلسات فنی سه ماه گذشته مشکلات هواپیمای انتونوف 140 اعلام شده بود و حتی یک بار در تاریخ 12 اسفند 92 تذکرات لازم از سوی کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران مربوطه داده شده بود و خوردگی در کمپرسور و پوستهپوسته شدن آن در گزارش کارشناسی اعلام شده بود.
وی افزود: همچنین در گزارش اعلام شده بود که سازمان هواپیمایی کشوری اعتقاد دارد تا بررسی کامل و مشخص شدن عیوب و نوع آن که ایمنی هواپیما را جهت تداوم قابلیت پرواز تضمین کند امکان بهرهبرداری از این هواپیما در جنوب کشور وجود ندارد. دلیلش هم گرمای جنوب کشور یعنی دمای بالای 40 درجه بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه هوای روز گذشته تهران هم بسیار گرم بوده و با توجه به مشکلی که هواپیما داشته از همان سمتی که موتور دچار مشکل بوده، نقصی به وجود آمده است.
طلا با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن رییس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه در مورد علت صدور مجوز برای هواپیمای آنتونوف 140 تصریح کرد: با توجه به اینکه این پرونده هم از طریق دستگاه قضایی پیگیری میشود و هم کمیسیون عمران مجلس برای رسیدگی به آن ماموریت پیدا کرده باید منتظر شویم که نتایج بررسی ها مشخص شود.