|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۱۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
هند اعلام کرد به رغم اختلاف دهلی نو و واشنگتن در خصوص تعرفه قصد دارد یک هزار هواپیمای غیر نظامی به همراه مقدار زیادی نفت از آمریکا خریداری کند.
 هند اعلام کرد به رغم اختلاف دهلی نو و واشنگتن در خصوص تعرفه قصد دارد یک هزار هواپیمای غیر نظامی به همراه مقدار زیادی نفت از آمریکا خریداری کند.

به گزارش روزنامه 'ایندیا تایمز'،هند در نظر دارد این پیشنهاد را به معاون نمایندگی تجاری آمریکا در دهلی نو ارائه کند.
این پیشنهاد هند در حالی مطرح می شود که دهلی نو و واشنگتن در میانه جنگ بر سر تعرفه کالاهای صادراتی دو کشور قرار دارند.
برخی کارشناسان، این پیشنهاد را تلاش هند برای دلجویی از آمریکا و کاستن از شدت رقابت گمرکی قلمداد کرده اند.
مقامات هند می گویند این تعداد هواپیما در یک دوره زمانی هفت تا هشت سال خریداری می شود.
'سورش پرابان'وزیر دارایی هند هفته گذشته در دیدار با همتای آمریکایی خود از آمادگی دهلی نو برای خرید نفت و گاز بیشتر از آمریکا خبر داد.
مقامات هند و آمریکا قرار است فردا-یکشنبه- درباره راههای حل مشکلات تجاری اخیر بین دو کشور در دهلی نو دیدار و گفت و گو کنند.
هند در نظر دارد اختلافات تعرفه بین دهلی نو و واشنگتن را پیش از دیدار وزیران خارجه و دفاع هند و آمریکا در ششم جولای -15 تیر- خارجه آمریکا در روز ششم جولای (15 تیر) به یک راه حال اولیه برای پایان دادن به جنگ تجاری دست یابند.
در ادامه گزارش ایندیا تایمز آمده است هند در نظر سالانه حدود پنج میلیارد دلار برای خرید هواپیما و چهار میلیارد دیگر نفت و گاز از امریکا خریداری کند.
این در حالیست که هند در حال حاضر نیز در حال خرید 12 هواپیمای رهگیر از آمریکا است.
به گزارش رسانه های هند ،دهلی نو روز پنجشنبه در اقدام تلافی جویانه تعرفه واردات چندین کالای آمریکایی را افزایش داد.
وزارت اموراقتصادی هند با اعلام این تصمیم اضافه کرد تعرفه های جدید از چهارم آگوست (13 مرداد ماه) اجرایی خواهد شد.
هند همچنین به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده بود که اگر'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا مالیات واردات آلومینیوم و فولاد از هند را کاهش ندهد، دهلی نو به طور قطع تعرفه های گمرکی را افزایش خواهد داد.
هند در اخطاری به آمریکا اعلام کرده است که تعرفه های بالای گمرکی تا زمانی که اقدامات محافظتی آمریکا پایان نیابد همچنان ادامه خواهد داشت.
دولت ترامپ در مارس (اسفند ماه سال گذشته) تعرفه گمرکی برای واردات محصولات آلومینیومی و فولادی از تمام کشورها به جز کانادا و مکزیک را به ترتیب 10 و 25 درصد افزایش داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین