|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق (اخلاق در خانواده) که مدتی از بیماری رنج می‌برد، شب گذشته در پی وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد و پنجشنبه در سن ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

تشییع پیکر حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی صبح امروز جمعه در مسجد فائق تهران برگزار شد.حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق (اخلاق در خانواده) که مدتی از بیماری رنج می‌برد، شب گذشته در پی وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد و پنجشنبه در سن ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.سید علی‌اکبر موسوی حسینی مشهور به «حسینی اخلاق در خانواده» (متولد ۱۳۱۸ تهران) استاد اخلاق، مولف و از اساتید حوزه و دانشگاه بود.

وی پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و دروس اصول و فقه را فرا گرفت و پس از اتمام دروس خارج فقه و اصول از مراجع طراز اول قم و تهران کسب اجتهاد نمود.

حجت‌الاسلام حسینی همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

برخی از اساتید وی عبارتند از: آیت الله طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی صاحب کتاب‌های معاد شناسی و امام شناسی، آیت الله شهید بهشتی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله خوشوقت و ... .

مردم او را با نام «حسینی اخلاق در خانواده» می‌شناسند چرا که وی در دهه ۶۰ مجری برنامه پرطرفداری بود که از شبکه یک صدا و سیما پخش می‌شد و در این برنامه به مسائل و مشکلات خانوده‌ها می‌پرداخت.



































































منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین