|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۲۱۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد. محور اصلی دیدارهای وی با مقام های لبنانی، بررسی وضعیت پناهجویان سوری است.
 «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد. محور اصلی دیدارهای وی با مقام های لبنانی، بررسی وضعیت پناهجویان سوری است.

برخی رسانه های لبنانی نوشتند که مرکل قرار است در این سفر کمک 500 میلیون دلاری به اقتصاد لبنان را اعلام کند.

لبنان و آلمان هر دو از جمله کشورهایی می باشند که میزبان تعداد زیادی از پناهجویان سوری هستند.

آلمان همچون کشورهای دیگر اروپایی نگران آن است که تنش ها در خاورمیانه و ادامه آن باعث گسیل تعداد زیاد دیگری از پناهجویان به اروپا شود.
با توجه به وجود برخی عناصر تروریست در میان پناهندگان اکنون یکی از نگرانی های مهم کشورهای اروپایی احتمال اقدامات تروریستی در این کشورهاست.
وقوع برخی اقدامات تروریستی در ماه های گذشته نگرانی کشورهای اروپایی را چند برابر کرده است.
لبنان میزبان یک و نیم میلیون پناهجوی سوری است. مقام های این کشور بارها اعلام کرده اند که توان تحمل هزینه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این میزان پناهجو را ندارند.
سوریه از اسفند ماه 1389 درگیر بحران ناشی از اقدامات تروریست ها از گروه های مختلف مورد حمایت برخی کشورهای عربی و غربی است.
پیش تر برخی از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی نسبت به گسترش اقدامات تروریستی به خاطر دامن زدن به بحران سوریه در کشورهای مختلف جهان هشدار داده بودند.
مقام های لبنانی خواستار بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان هستند. اما به تازگی انتشار گزارش هایی درباره مانع تراشی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در مسیر بازگشت پناهجویان، خشم مقام های لبنانی را در پی داشت و روابط آنها با کمیساریا را دچار تنش کرد.
مرکل در حالی به لبنان سفر کرده است که زمستان سال گذشته نیز «فرانک والتر اشتان مایر» رئیس جمهوری آلمان از بیروت دیدن کرد.
او نخستین رئیس جمهوری آلمان در 120 سال اخیر است که به لبنان سفر کرد.
صدراعظم آلمان در این سفر دو روزه علاوه بر سعد الحریری نخست وزیر لبنان، با «میشل عون» رئیس جمهوری و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
مرکل پیش از لبنان به اردن سفر و با مقام های ارشد آن کشور دیدار کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین