|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
امروزه استفاده از پهپادها رو به گسترش بوده و این وسایل پرنده عمدتا کوچک مدام کاربردهای جدیدی پیدا می کنند. ظاهرا قرار است در آینده نزدیک پای پهپادها به صنعت خودرو نیز باز شده و نقشی مثبت در ارتقای کیفیت حمل و نقل داشته باشند.
 امروزه استفاده از پهپادها رو به گسترش بوده و این وسایل پرنده عمدتا کوچک مدام کاربردهای جدیدی پیدا می کنند. ظاهرا قرار است در آینده نزدیک پای پهپادها به صنعت خودرو نیز باز شده و نقشی مثبت در ارتقای کیفیت حمل و نقل داشته باشند.

به تازگی بخش سازنده اجزای الکتریکی شرکت میتسوبیشی در ایالات متحده تجهیز خودروها به پهپاد را پیشنهاد کرده است. ایده پردازان میتسوبیشی معتقدند پهپادها می توانند با برخاستن از روی خودرو اطلاعاتی از قبیل وضعیت ترافیک پیش رو یا جاهای پارک خالی را در اختیار راننده قرار دهند.

در این ایده، وقتی راننده ای با ترافیک سنگین روبرو می شود، می تواند با فعال کردن پهپاد از طریق سیستم اینفوتینمنت و فرستادن آن به آسمان، ویدیویی از وضعیت کلی را بر روی نمایشگر داخل خودرو مشاهده کند.
همانطور که اشاره شد، امکان بررسی مکان های موجود برای پارک خودرو نیز وجود خواهد داشت. جالب اینکه می توان پهپادها را طوری برنامه ریزی کرد که پارکینگ های مجهز به شارژر مخصوص خودروهای الکتریکی را نیز تشخیص دهند.
وقتی که محل مناسبی برای پارک شناسایی شد، پهپاد راننده را تا آن نقطه هدایت کرده و پس از انجام وظیفه بر روی مکان مخصوص خود بر روی خودرو فرود خواهد آمد.

این ایده نخستین تلاش میتسوبیشی برای بهره گیری از تکنولوژی به منظور کمک به رانندگان به شمار نمی رود. پیشتر این شرکت مفهوم استفاده از پهپادها برای هدایت ماجراجویان آفرودباز در مسیرهای ناهموار را مطرح کرده بود.

در مفهوم یاد شده رانندگان می توانستند با ارسال پهپاد از وجود موانع احتمالی در مسیر پیش رو اطلاع پیدا کنند. البته به گفته مارک راکوسکی (Mark Rakoski) معاون ارشد بخش حمل و نقل پیشرفته میتسوبیشی در اصل یکی از مشتریان این شرکت خواستار چنین قابلیتی شده بود.

عملی شدن ایده استفاده از پهپاد در صنعت خودرو نیازمند تدوین قوانین و مقررات جدیدی است. همچنین محدودیت هایی نیز در این بین وجود دارند، از جمله اینکه آیا پهپادها حین حرکت خودرو با سرعتی بالا در اتوبان، خواهند توانست بصورت امن بر روی آن فرود آمده و در آشیانه خود قرار گیرند؟
مساله دیگر اینکه با به پرواز درآمدن یک پهپاد از روی هر خودرو، شاهد آسمانی شلوغ و پربرخورد نخواهیم بود؟ ایده پردازان میتسوبیشی معتقدند اینها چالش هایی هستند که باید به دنبال راهکاری برای آنها بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین