|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
در این گزارش تصویری نگاهی می اندازید به زمین های فوتبال در سراسر جهان. زمین هایی که گاه تنها اسمی از اسم فوتبال را با خود به همراه دارد.

نمایی هوایی از یک زمین فوتبال در شهر شن‌یانگ (Shenyang)، استان لیائونینگ (Liaoning province)، چین.

جزیره لوفوتن نروژ ، روستای هنینگزوار (Henninsvaer)

زمین های فوتبال در سراسر جهان- هائیتی

زمین فوتبال پنل های پاویگن (Pavegen panels) در ایالت ریو دو ژانیروی برزیل

زمین های فوتبال در سراسر جهان

ورزشگاه کاهی زنیت آرنا (Zenit Arena)، در غرب کشور روسیه، در شهر کراسنویه (Krasnoye)

ورزشگاه کمپو جرینی (Campo Gerini) در شهر رم کنار آثار تاریخی رم به نام آکوآ فلیچ (Acqua Felice) است؛ بنایی با قدمت چند صدسال که کار ساختش در ۱۵۸۶ میلادی به پایان رسید.

پسران آفریقایی در هوای آلوده شهر موگادیشو (Mogadishu)، پایتخت کشور سومالی، سرگرم بازی فوتبال هستند.

زمین فوتبالی منحصر به فرد بر فراز ساختمان یک مرکز خرید در کنار تقاطع شیبویا (Shibuya)، توکیو، ژاپن.

پسر بچه ای از یک قبیله آمازونی به نام تاتویو (Tatuyo) سرگرم بازی فوتبال است. مردم این قبیله در کنار رود نگرو (Negro) و در شهر مانائوس (Manaus City) کشور برزیل سکنا گزیده اند.

زمین فوتبالی شناور در روستای کو پانی (Koh Panyee). این روستا در جنوب کشور تایلند و در استان پهانگ نگا (Phang Nga province) قرار دارد.

زمین فوتبال خیابانی در منطقه سات‌ارک (Southwark) لندن انگلستان

توپ فوتبالی که با خلاقیت پناهندگان سودانی در کشور اوگاندا ساخته شده است. این افراد، به کمک فوتبال می توانند برای مدتی هر چند کوتاه، خاطرات تلخ جنگ را به فراموشی بسپارند و لحظاتی خوش برای خود رقم بزنند.

بازیکنان انگلیسی را می بینید که در مقابل نیروگاه سوخت زغال سنگ روجلی (Rugeley)، در شهرک روجلیِ بریتانیا مشغول بازی هستند.

زمین های فوتبال در سراسر جهان

پسران افغانی در کنار خانه های پلکانی شهر کابل، طعم فوتبال را می چشند و حال خود را با ورزش، خوش می کنند.

نمایی هوایی از یک زمین فوتبال روی پشت بام در شهر تورین ایتالیا

زمین فوتبال در کنار آژانس اطلاعات آلمان

زمین های فوتبال در سراسر جهان

بازیکنان فوتبال در شهر کینشاسا (Kinshasa)، پایتخت کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، سرگرم تعمیر تور دروازه هستند.

زمین فوتبال در منطقه زاغه نشین تاوارس باستوس (Tavares Bastos)، ایالت ریو دو ژانیروی برزیل. بازی فوتبال، نقش پررنگی را در زندگی مردم برزیل ایفا می کند.

زمین های فوتبال در سراسر جهان

مسابقات فوتبال روستاهای مرتفع، هر چهار سال یک بار در قاره اروپا برگزار می شود. در تصویر، بازی فوتبالی را حین این رقابت ها می بینید که بر روی یخچال طبیعی الالین (Allalin Glacier) در رشته کوه آلپ پنین (Pennine Alps) و در کشور سوئیس برگزار می شود.

قابت های فوتبال در گِل از سال ۱۹۹۸ آغاز شد و در سال ۲۰۰۰ به صورت بین المللی درآمد. در تصویر مقابل هشتمین دوره از این رقابت ها را می بینید که در نزدیکی شهر لایپزیگِ آلمان (Leipzig) برگزار شد. تاریخچه پیدایش این نوع فوتبال به کشور فنلاند باز می گردد، زمانی که ورزشکاران و سربازان برای آمادگی بدنی بیشتر، فوتبال را میان گل و لای بازی می کردند.

زمین های فوتبال در سراسر جهان

زمین های فوتبال در سراسر جهان

زمین های فوتبال در سراسر جهان

جوانان بحرینی در حال بازی فوتبال

مرتفع ترین زمین فوتبال قاره اروپا در روستایی میان کوه های آلپ سوئیس در ارتفاع ۲۰۰۰ متری جا خوش کرده است. دسترسی به این زمین فوتبال تنها از طریق تله کابین امکان پذیر است؛ البته با یک کوهنوردی ۴۵ دقیقه ای نیز می توان خود را به این زمین فوتبال رساند.

گروهی از پژوهشگران و سربازان نروژی در سرزمین یخ زده گرینلند سرگرم بازی فوتبال هستند. این افراد وضعیت خرس های قطبی را در حوالی قطب بررسی می کنند. نیروهای مسلح نیز برای محافظت از خرس های قطبی در این منطقه حضور دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین