|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
ما در جنگ هم همین مشکل را داشتیم که یک دیدگاه کلاسیک تا زمان بنی صدر حاکم بود. انقلاب ما مردمی بود و دفاع ما عقیدتی بود و به همین خاطر مردم جان خود را فدا می‌کردند و این همه چیز را دگرگون می‌کرد.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باانتقاد از نامه 100 فعال سیاسی مدنی به ترامپ عنوان کرد:اگر خوش‌بینانه نگوییم آن 100 نفر خائن به مردم، انقلاب و ضد انقلاب نیستند،باید بگوییم که اشکال در مبانی فکری و دیدگاه‌های آنها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی( شهید چمران) که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید بدانیم استاد تراز انقلاب در کجا ساخته می شود؟ اظهار کرد: قطعا چنین استادی باید بداند در یکی از عرصه های جهادی غیر جهاد علمی باید حضور داشته باشد مانند شید چمران که در این عرصه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه عرصه جهاد اساتید بسیجی در داخل کشور است، افزود: ساختن جامعه به شدت نیازمند  تلاش و مجاهدت علمی دلنشگاهیان بویژه اساتید بسیجی در عرصه های علمی و اجتماعی است که این موضوع خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.

  فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما در عرصه علوم انسانی اسلامی ضعف داریم که اساتید بسیجی باید در این عرصه نیز اقدام کنند.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در چهلمین سال خودش قرار دارد که چهل سال مقاومت دستاورد کمی نیست، افزود: با این همه ابر قدرت‌های سیاسی ، مالی و نظامی حفظ انقلاب به یک معجزه شبیه است.   رهبر انقلاب عمر انقلاب را به پنج مرحله تقسیم کردند که اکنون ما در مرحله سوم هستیم. مرحله اول پیروزی انقلاب بود و مرحله دوم تثبیت نظام اسلامی بود که چهل سال طول کشید و ما از آن گذر کردیم. مراحل بعدی اسلامی شدن دستگاه های نظام و جامعه است که به  ما به آن نیاز  بیشتری داریم.

وی ادامه داد: در هیمن مرحله تثبیت نظام دستاوردهای بسیار بزرگی داشتیم. این همه عزت و اقتدار ‌ و توسعه انقلاب در منطقه و جهان و پیامدهای آن دستاوردهای بزرگی است که در همین مرحله بدست آمده است. پیروزی های بزرگی‌نصیب انقلاب اسلامی شده است مانند پیروزی هایی که ملت‌های عراق و لبنان و سوریه در تبعیت از انقلاب اسلامی بدست آوردند. در یمن هم ‌پیروزی نزدیک است و این روزهای اخیر شاهد شکست ائتلاف عربی و کشورهای غربی درالحدیده هستید و در آینده نزدیک‌ شاهد پیروزی ملت یمن خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه شکست‌های پی در پی استکبار که در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیده‌اند، از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در مقابل این دستاوردها، در داخل درصد کمی از اهداف انقلاب اسلامی محقق شده و باید تلاش زیادی در این حوزه انجام شود.

وی تحقق عدالت اجتماعی، رشد مادی و معنوی جامعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رشد اخلاق در جامعه و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که با دشمنی دشمنان و سوء مدیریت در داخل به معضل تبدیل شده را از جمله مواردی عنوان کرد که باید برای رسیدن به آنها در داخل کشور تلاش شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت در مراحل سوم و چهارم انقلاب کند است، خاطرنشان کرد: برخی اشتباها سپاه را نیرویی صرفا نظامی می‌دانند در حالیکه سپاه از ابتدا یک نیروی نظامی نبود و پس از هشت سال جنگ تصمیم گرفته شد که ماهیت نظامی داشته باشد، امروز سپاه در همه عرصه‌های اجتماعی فعالیت دارد.

جعفری گفت: مشکل امروز ما در کشور و کندی در حرکت در مرحله سوم انقلاب و پیشبرد اهداف، سبک مدیریت اجرایی و مبانی فکری و دیدگاه‌های حاکم بر عرصه‌های مختلف است. این مشکل در دوران جنگ نیز وجود داشت و در آن زمان ما با دو دیدگاه مختلف مواجه بودیم؛ یک دیدگاه، دیدگاه مادی و کلاسیک بنی‌صدر بود که این تفکر تنها سه ماه بعد از آغاز جنگ و پس از شکست عملیات هویزه با شکست مواجه شد و بنی‌صدر دستان خود را به نشانه تسلیم بلند کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سپس تفکر دیگری با محوریت شهید صیاد شیرازی که استادی در طراز انقلاب اسلامی بود روی کار آمد و پس از هشت ماه که مدیریت جهادی و انقلابی بر جبهه حاکم شد شرایط جنگ تغییر کرد.

وی با بیان اینکه ما در اداره کشور نیز با چنین مشکلی مواجه هستیم، اظهار کرد: مدیریت در صحنه‌های مختلف کشور باید بومی و منطبق با شرایط امروز کشور باشد، در این زمینه اولین شرط در نظر گرفتن اسلامی بودن نظام است.

جعفری با تاکید بر اینکه جهاد علمی در عرصه‌های علوم انسانی یک نیاز جدی است، گفت: ارتش آمریکا با همه توان در برابر مقاومت مردمی عراق کاری از پیش نبرد، همچنین ارتش اسرائیل نیز ظرف 33 روز در برابر یک گروه نظامی آموزش دیده انقلاب اسلامی شکست خورد.

وی تصریح کرد:‌ اینکه امروز دوست و دشمن، جمهوری اسلامی را موفق در عرصه دفاع و امنیت می‌داند به دلیل حاکمیت تفکر جهادی ناب محمدی در این حوزه است. امروز سپاه در منطقه در جنوب شرق و منطقه کردستان امنیت صدرصدی فراهم کرده که این تنها به دلیل آن است که تامین امنیت آن مناطق در اختیار مردم آنها قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه در اداره کشور غیر از عرصه دفاع و امنیت در هیچ عرصه‌ای تفکر ناب انقلابی و جهادی مختص انقلاب اسلامی حاکم نشده است، خاطرنشان کرد: رقابت‌ها و سیاست‌ها در کشور در یک چرخه غلط قرار گرفته و تبدیل به یک مشکل شده است. در این زمینه همانطور که مقام معظم رهبری نیز انتظارات‌شان را از اساتید به ویژه اساتید انقلابی و بسیجی مطرح کرده‌اند، باید یک کار علمی انجام شود.

فرمانده کل سپاه قرار داشتن جریان فکری مقابل جریان اسلامی در کشور را یکی از بزرگ‌ترین موانع پیشبرد اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: نمونه اخیر اقدامات این جریان فکری نامه 100 نفری است که پیشنهاد داده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با ترامپ مذاکره کند، اینها در مقابل اصل ظلم‌ستیزی قرار گرفته‌اند و زمینه را برای آمریکا و دشمن مردم فراهم کرده‌اند.

وی گفت: اگر نگوییم این 100 نفر همه مامور فضاسازی برای مذاکره با ترامپ نبودند، حتما تعداد قابل توجهی از آنها چنین ماموریتی را بر عهده داشتند تا ایران را پای میز مذاکره با آمریکا بکشانند.

جعفری با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 و توافق برجام، اظهار کرد: مذاکرات برجام یک استثنا بود که به اذن رهبری و بنا به مصلحت‌هایی انجام شد و نتیجه‌اش این بی‌اعتمادی آمریکا بود که مشخص شد.

وی اظهار کرد: اگر خوش‌بینانه نگوییم آن 100 نفر خائن به مردم، انقلاب و ضد انقلاب نیستند، باید بگوییم که اشکال در مبانی فکری و دیدگاه‌های آنها است. این دیدگاه غربی و لیبرالی و غیراسلامی است که می‌گوید با غرب بساز.

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به مذاکره رهبر کره شمالی و رییس‌جمهوری آمریکا و توافق میان آنها، گفت: رهبر کره شمالی انقلابی بود اما یک انقلابی کمونیست نه اسلامی، به همین خاطر سازش کرد اما ما برای سازش دستوری نداریم بلکه در این زمینه آیات و روایات بسیاری وجود دارد.

وی افزود: در کشور آزادی وجود دارد و آقایان «100 نفر» می‌توانند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و کسی نیز با آنها برخورد نمی‌کند اما این افراد بدانند که چه اثری در فضاسازی می‌گذارند و چه همراهی با دشمن می‌کنند. در همین زمینه آقای روحانی چند ماه پیش گفتند «مگر ملت‌ها و دولت‌ها دیوانه‌اند که با آمریکا مذاکره کنند در حالیکه اینگونه بی‌اعتمادی می‌کنند». حال ما نمی‌دانیم با این بی‌اعتمادی به این‌ها «100 نفر» دیوانه بگوییم یا چیز دیگری آنها را خطاب قرار دهیم.

جعفری با تاکید بر اینکه هدف آمریکا از افزایش فشار به ایران در بعد نظامی و دفاعی، تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران و توان موشکی ما است، خاطرنشان کرد: یک اندیشکده وابسته به کنگره آمریکا اخیرا اعلام کرده که ایران بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را دارد. در این زمینه باید اشاره کرد که ما توان افزایش برد موشک‌ها بیش از دو هزار کیلومتر را داریم و همه این را می‌دانند اما سیاستی برای این کار نداریم زیرا بسیاری از اهداف، استراتژی و منافع دشمنان ما در این شعاع قرار گرفته‌اند و یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان به خود اجازه نمی‌دهد که به ما چپ نگاه کنند به همین دلیل است.

فرمانده کل سپاه توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آگاهی دشمنان نسبت به توان عظیم مردمی را از جمله عواملی عنوان کرد که مانع انجام هرگونه اقدام از سوی دشمنان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال و همچنین مراسم عید فطر و تاکید ایشان بر امید به آینده، اظهار کرد: محور اصلی امید به آینده، جوانان مومن کشور هستند. در این زمینه اساتید دانشگاهی به ویژه اساتید بسیجی وظیفه دارند که ابتدا نسل جوان و تحصیلکرده و مومن امروز را برای اداره کردن کشور در دانشگاه‌ها آماده کنند و در ثانی به حل مشکلات علمی کشور بپردازند.

نامه نگاری به ترامپ را اگر نگوییم خیانت است باید گفت زمینه سازی برای سازش با دشمنان است

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی( شهید چمران) که در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اساتید بسیجی وظایفی دارند که از آن جمله می‌توان به ساختن و آماده کردن و یا تربیت علمی و مدیریتی نسل آینده یعنی دانشجویان به عنوان امیدان انقلاب و مقام معظم رهبری و تلاش مضاعف برای حل مسائل اساسی کشور اشاره کرد.

وی درباره نامه نگاری یکصد نفر برای مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: این اقدام اتفاق خاصی نیست، زیرا اینها برخوردار از یک تفکر غیر انقلابی و اسلامی هستند که با مبانی دیگر کشورها شکل گرفته و چنین درخواستی را عنوان می کنند، اگر نگوییم اقدام آنها خیانت است باید گفت زمینه سازی برای سازش با دشمنان است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: امروز هر کسی می داند که سازش با آمریکا مرگ انقلاب اسلامی و بزرگترین ضرر برای مردم  و نظام جمهوری اسلامی است؛ اینکه این افراد چنین پیشنهادی را دادند من تعجب می‌کنم  البته اگر مبانی فکری آن ها را نگاه کنیم زیاد جای تعجب نخواهد داشت یعنی با آن مبانی فکری که دارند چنین پیشنهادی طبیعی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین