|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
  10 حقیقت در مورد کاهش وزن به شرح زیر است:

۱- سحر و جادویی در کار نیست
همه چیز باید بر اساس روال طبیعی پیش برود. باید حقیقت را بپذیرید، برای کاهش وزن معجزه ای وجود ندارد. شما برای کاهش وزن به جای توجه به تبلیغات تجاری باید از متد و شیوه های علم تغذیه کمک بگیرید. پس به جای رمال ها، به سراغ پزشکان تغذیه بروید.

۲- مشکل کالری
برای کاهش وزن باید حساب و کتاب کالری ها را داشته باشید. باید از متخصص تغذیه تان بپرسید که چه میزان کالری می توانید دریافت کنید؟ در روز چه میزان کالری از دست می دهید؟ تا به مشکل کمبود انرژی برای فعالیت های روزمره تان برنخورید.

۳- سبک زندگی تان را اصلاح کنید
برای کاهش وزن و یا پیشگیری از افزایش وزن بهتر است به جای رفتن به سراغ رژیم های خسته کننده و غیرقابل تحمل، سبک زندگی تان را اصلاح کنید. تنها با این شیوه است که کاهش وزن سالم به آرامی و به طور پیوسته رخ می دهد.

۴- ورزش مهم است اما کافی نیست
تحرک در طول روز عامل مهمی برای کاهش وزن است، اما فقط تحرک نمی تواند وزن شما را کم کند.

۵- چربی  دشمن شما نیست
اگرچه چربی ها در بروز چاقی تاثیر دارند، اما خیلی نمی توانند به کاهش وزن شما کمک کنند! بر اساس مطالعه تازه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، اگر می خواهید رژیم کم چربی بگیرید، باید به دو نکته توجه کنید: نخست، اجتناب از مصرف چربی های ترانس و دوم، تمرکز بر میزان کل کالری که مصرف می کنید.

۶- قند دشمن واقعی است
قند بدترین چیزی است که می تواند در روند کاهش وزن شما اختلال ایجاد کند. قند، ذخیره چربی را آسان می کند و علاوه بر همه این ها سلامتی شما را نشانه می رود.

۷- استراحت کنید
اگر بی وقفه ورزش کنید، یا خودتان را گرسنه نگه دارید، تا به زمان میل کردن وعده رژیمی تان برسید، از آن طرف بوم می افتید! در این زمان آن قدر گرسنه هستید که دیگر کنترلی بر رفتار خود نخواهید داشت و در عین حال احساس رضایت کمتری از غذایی که خورده اید، خواهید داشت.

۸- مقیاس داشته باشید
بعد اندازه گیری کنید؛ پس از آغاز کاهش وزن، باید کمی صبر کنید تا متوجه تغییر اندازه دور کمرتان شوید. پس باید صبر داشته باشید. نکته دیگر این است که بهتر است برای اندازه گیری مقیاس داشته باشید.

۹- هنوز هم می توانید قهوه بنوشید
کافئین یک مهارکننده طبیعی اشتها است. به همین دلیل در اکثر رژیم های غذایی مصرف میزان مشخصی از قهوه توصیه می شود.

۱۰- کاهش وزن غیرممکن نیست
اگر شما یک معادله ساده را جدی بگیرید، حتما موفق به کاهش وزن می شوید. کافی است در حد مناسبی میزان کالری دریافتی شما، کمتر از میزان کالری باشد که هر روز بدن تان از دست می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین