|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
رئیس‌جمهور آمریکا که سیاست‌های مهاجرتی او به شدت مورد انتقادهای داخلی و بین‌المللی قرار گرفته، از اختلاف‌های سران احزاب ائتلافی آلمان درباره مهاجرت استفاده ابزاری کرد.
  رئیس‌جمهور آمریکا که سیاست‌های مهاجرتی او به شدت مورد انتقادهای داخلی و بین‌المللی قرار گرفته، از اختلاف‌های سران احزاب ائتلافی آلمان درباره مهاجرت استفاده ابزاری کرد.

در حالی که به دنبال نشست اخیر گروه ۷ در کانادا، اختلاف‌ها بین سران اروپایی و آمریکا به ویژه بین آنگلا مرکل و دونالد ترامپ تشدید شده، حالا امروز دوشنبه رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود به انتقاد از «رهبران آلمان» پرداخت.

دونالد ترامپ که پیشتر هم از مواضع صدراعظم آلمان درباره پذیرش «گسترده» مهاجران انتقاد کرده بود، حالا ضمن تکرار این انتقادش، از اختلافات داخلی اخیر رهبران احزاب ائتلافی آلمان درباره مهاجرت استفاده ابزاری کرد.

او در توئیتر نوشت: در حالی که موضوع مهاجرت دارد به ائتلاف از قبل ضعیف در برلین (ائتلاف احزاب سوسیال مسیحی با دموکرات مسیحی به ریاست مرکل و سوسیال دموکرات در آلمان) ضربه می‌زند، مردم آلمان دارند علیه رهبرانشان می‌شوند. جرایم در آلمان بسیار زیاد شده است. در سراسر اروپا اشتباه بزرگی درباره دادن اجازه برای (پذیرش) میلیون‌ها نفر (مهاجر) صورت گرفت، کسانی که به شدت و با خشونت، فرهنگ (کشورهای اروپایی) را تغییر دادند».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما نمی‌خواهیم آنچه در قبال مهاجرت در اروپا دارد اتفاق می‌افتد، برای ما (در آمریکا) حادث شود».

این اظهارات در حالی مطرح شده که مواضع دولت ترامپ به ویژه اجرای اقداماتی از قبیل «جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی از والدینشان در مرز آمریکا» انتقاد تند سیاستمداران دموکرات و حتی جمهوریخواه این کشور را به دنبال داشته است.

در بحبوحه جنجال‌ها بر سر جدا شدن هزاران کودک مهاجر از خانواده‌هایشان در نتیجه سیاست‌های ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا، رسانه‌های این کشور گزارش دادند تا ماه آگوست شمار کودکان مهاجر که سرپرستی آنها در اختیار دولت قرار می‌گیرد ممکن است به ۳۰ هزار نفر برسد (جزئیات بیشتر).

اشاره رئیس‌جمهور ترامپ به اختلافات در احزاب آلمان درباره مهاجرت به تحولات اخیر در این کشور بر می‌گردد.

احزاب سوسیال مسیحی (CSU) و دموکرات مسیحی (CDU) به رهبری آنگلا مرکل شریک ائتلافی حزب سوسیال دموکرات (SPD) هستند؛ ائتلافی که سرانجام پس از چند ماه بحران، به تشکیل دولت انجامید.

حزب سوسیال مسیحی که وزیر کشور آلمان عضو آن است متحد تاریخی حزب دموکرات مسیحی محسوب می‌شود اما این دو درباره موضوع مهاجرت دچار اختلاف شدند. اختلاف این دو حزب می‌تواند به تهدیدی برای ائتلاف حاکم تبدیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین