|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ویزر خارجه ژاپن در گفت‌وگو با شبکه ان.اچ.کی گفت که برای خلع سلاح اتمی کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا 47 درخواست ارائه کرده که شامل نابودی همه موشک‌ها، بمب‌ها و زیرساخت‌های مربوط است.
 ویزر خارجه ژاپن در گفت‌وگو با شبکه ان.اچ.کی گفت که برای خلع سلاح اتمی کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا 47 درخواست ارائه کرده که شامل نابودی همه موشک‌ها، بمب‌ها و زیرساخت‌های مربوط است.

به گزارش فارس، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن در گفت‌وگو با شبکه ان.اچ.کی روز یکشنبه (امروز) گفت که آمریکا لیستی حاوی ۴۷ درخواست برای نابودی کامل تسلیحات اتمی کره شمالی، دیگر تسلیحات کشتار جمعی و زیرساخت‌های مربوط به آن را ارائه کرده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، کونو به شبکه ان.اچ.کی گفت که رهبر کره شمالی با خلع سلاح اتمی موافقت کرده است. کونو همچنین گفت «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به کره جنوبی سفر کرد و گفت که خلع سلاح اتمی شامل از بین بردن ذخایر اتمی، تسلیحات کشتار جمعی شامل تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی، از بین بردن موشک‌ها و تمامی زیر ساخت‌های مرتبط با آن است که باید به صورت شفاف و غیر قابل بازگشت انجام بگیرد.

ویر خارجه ژاپن ادامه داد، در همین راستا آمریکا ۴۷ درخواست را ارائه کرده است تا خلع سلاح اتمی کامل کره شمالی انجام بگیرد و تا آن زمان تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو نخواهند شد.

وزیر خارجه ژاپن در ادامه گفت «در کره شمالی، وعده رهبر معنای خاصی دارد بویژه اگر در فرم نوشتاری باشد. اعلان داخلی خلع کامل تسلیحات اتمی نیز مهم است. من فکر می‌کنم در شرایطی مانند این، کره شمالی به وعده‌های خود عمل می‌کند».

درباره وعده آمریکا که تضمین امنیتی کره شمالی را پذیرفته است، وزیر خارجه ژاپن گفت این تضمین می‌تواند به صورت یک سند ارائه شود که در آن ذکر کنند آمریکا به کره شمالی حمله نمی‌کند یا ممکن است این تضمین‌ها در چارچوب ساختاری چندجانبه باشد که این مسئله هم باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کونو در ادامه به ان.اچ.کی گفت که مسئله کاهش حضور نیروهای نظامی آمریکایی در کره جنوبی مسئله‌ای نیست که در حال حاضر درباره آن بحث کرد.

این در حالیست که امروز یک منبع در دولت کره جنوبی گفته بود احتمالا در هفته جاری خبر توقف رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی اعلام می‌وشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور گفته بود نیروهای نظامی این کشور را به خانه بازمی‌گرداند و رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را تعلیق می‌کند.

روزنامه ژاپن تایمز هم پیشتر نوشته بود، تحلیل‌ها نشان می‌دهد که کره شمالی هنوز تجهیزات موشکی خود را نابود نکرده است. ژاپن تایمز نوشته بود،‌ بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره معلوم می‌شود هیچ فعالیتی که نشان دهد کره شمالی تخریب سایت‌های اتمی خود را آغاز کرده است، وجود ندارد.

هفته گذشته برای اولین بار سران آمریکا و کره شمالی دیدار کردند که در نتیجه آن کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی و آمریکا متعهد به تضمین امنیتی برای کره شمالی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین